gardeshban.ir

اِشلُس یا قلعه هایدلبرگ (Heidelberg Castle) از جمله مکان هایی است که دیدن آن را نباید به هیچ وجه فراموش کرد.
کد خبر: ۱۷۰۶۹
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۸-1398 June 18
گردشبان (gardeshban.ir) :
علیرغم اینکه این قلعه بارها و بارها تخریب و مجدداً بازسازی شده ، اما آنچه که امروزه از این قلعه برجای مانده کماکان شکوه و زیبایی آثار دوران رنسانس در آلمان را به نمایش می گذارد. این قلعه باشکوه در دامنه کوه کونیگ اشتول و مشرف به شهر هایدلبرگ قرار گرفته است.

قلعه هایدلبرگ ، ایوانی با ورودی های متعدد دارد که یکی از آنها به یاد شاهزاده الیزابت شارلوت نامگذاری شده است. یکی دیگر از ورودی های این ایوان، آپر پرنسس وِل نام دارد.

یک پل سنگی نیز در قلعه وجود دارد که ایوان را به دروازه اصلی قلعه متصل می کند و بر فراز خندق نسبتاً پر آبی ساخته شده است. در زمان های قدیم درون خندق، تمساح وجود داشت که اکنون اثری از آنها دیده نمی شود. دروازه اصلی که در سال 1528 میلادی بنا شده دارای یک اتاقک دیده بانی نیز بوده که در سال 1718 میلادی در دوره جنگ اتحاد بزرگ تخریب شده است. بعدها اتاقکی مشابه به همراه یک دروازه قوسی شکل در آنجا ساخته شد.

وجود یک لوح سنگی که در سال 1961 میلادی در این محل قرار داده شده، بر زیبایی این مکان افزوده است. در حقیقت این لوح، جایگزین لوح قدیمی تری شد که از بین رفته بود. نوشته ای که بر روی این لوح حک شده شامل حرف های یوهان ولفگانگ گوته شاعر معروف آلمانی با ماریانه فون ویلِمِر است که در آخرین دیدار وی با گوته در تولد 75 سالگی او، بین آنها رد و بدل شده است. زین خانه قصر که در ابتدا به عنوان محل تربیت اسب ها استفاده می شده، بعدها به عنوان سنگر مورد استفاده قرار گرفت. از این محل پس از جنگ های سی ساله به عنوان محل نگهداری و اصطبل اسب ها و همچنین کالسکه خانه استفاده می شد.

قلعه هایدلبرگ در زبان محلی به نام هایدلبرگ اِشلُس خوانده می شود.

ایده ساخت این قلعه نخست در سال 1225 میلادی مطرح شد اما ساخت آن در سال 1303 میلادی به پایان رسید. این قلعه ابتدا به عنوان یک سنگرگاه کوچک محسوب می شد اما بعدها قلعه دیگری به نام قلعه فوقانی در کنار آن ساخته شد. با اینحال قلعه فوقانی چندان دوام نیاورد و در سال 1537 میلادی در اثر برخورد صاعقه به آن، تخریب شد.

برای زیباسازی قلعه، در سال 1610 میلادی باغی به نام هورتوس پالاتینوس در آن ساخته شد.

قلعه هایدلبرگ؛قلعه باشکوهی در آلمان که فراموش نمی شود/تصاویر

قلعه هایدلبرگ؛قلعه باشکوهی در آلمان که فراموش نمی شود/تصاویر

قلعه هایدلبرگ؛قلعه باشکوهی در آلمان که فراموش نمی شود/تصاویر

قلعه هایدلبرگ؛قلعه باشکوهی در آلمان که فراموش نمی شود/تصاویر

قلعه هایدلبرگ؛قلعه باشکوهی در آلمان که فراموش نمی شود/تصاویر
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار