gardeshban.ir

معاون حوزه میراث اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قزوین گفت: تخریب بنای تاریخی امامزاده ولی ضیاء‌آباد که در شبکه های اجتماعی منتشر شده است، کذب و بی اساس است.
کد خبر: ۱۷۰۷۷
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۸-1398 June 18
گردشبان (gardeshban.ir) :

اخباری مبنی بر تخریب بخشی از بنای امامزاده ولی ضیاآباد و پیدا شدن کتبیه ای تاریخی مربوط به دوره ایلخانی از آن در شبکه های اجتماعی منتشر شده بود. براساس نظر کارشناسان میراث فرهنگی، بنای امامزاده ولی که او را از نوادگان امام موسی کاظم (ع) می دانند از آثار مربوط به دوره سلجوقی است. ضیاء آباد مرکزی بخشی به همین نام و از توابع شهرستان تاکستان است و در غرب استان قزوین قرار دارد.

امیر ارجمند معاون حوزه میراث اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قزوین در این باره گفت: ساختمان اصلی این امامزاده یک بنای تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی است که تخریب نشده و سالم است.

وی اظهار داشت: در کنار ساختمان اصلی امامزاده در سال های گذشته ( حدود دو تا سه دهه قبل) یک شبستان کوچک احداث شده بود که اداره کل اوقاف و هیات امنای اوقاف با توجه به وضعیت سازه ای ناپایدار آن خواستار نوسازی و بهسازی آن بودند.

این مسئول به ایرنا گفت: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قزوین نیز پس از بررسی موضوع و درخواست های ارایه شده، برای نوسازی این بنا که در کنار ساختمان امامزاده ولی قرار دارد، مجوز صادر کرد.

وی در خصوص خبر کشف یک کتیبه تاریخی از بنایی که مجوز بهسازی آن صادر شده است نیز گفت: چنین چیزی صحت ندارد و کتیبه یاد شده از قبل در این بنا وجود داشت که پس از بازسازی در همان محل نصب می شود و یا به موزه مردم شناسی تاکستان منتقل خواهد شد.

ارجمند در پایان یادآور شد: بنای اصلی امامزاده ولی در سال های گذشته مرمت شده بود.


ایرنا







پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار