gardeshban.ir

هنگامی‌که برای سفر‌های کاری اقدام می‌کنید، جهت سرعت بخشیدن به کارهایتان احتمالا برنامه‌ریزی دقیقی انجام می‌دهید؛ اما گاهی اوقات حتی اگر تمام تلاش خود را بکار بگیرید، باز هم سفر مطابق برنامه پیش نمی‌رود.
کد خبر: ۱۷۰۹۰
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۸-1398 June 19
گردشبان (gardeshban.ir) :
در این مواقع بسیاری از افراد دچار عصبانیت و نا امیدی می‌شوند. این موارد هم قابل‌ پیشگیری و هم قابل‌ کنترل هستند. در اینجا ما فهرستی از مشکلاتی را که احتمالا در زمان مسافرت‌های شغلی ممکن است با آن‌ها برخورد کنید، به همراه راه‌حل آن‌ها برایتان تهیه کرده‌ایم. پس با ما همراه باشید.

فروش بیش از ظرفیت بلیط توسط شرکت هواپیمایی

شاید این موضوع خیلی عادلانه به نظر نرسد، ولی فروش بیش‌ازحد بلیط برای پرواز‌ها در بین شرکت‌های هواپیمایی تا حدودی متداول است. در واقع شرکت‌های هواپیمایی بدین‌وسیله می‌خواهند از پُر بودن ظرفیت تمام پروازهایشان اطمینان حاصل کنند. آن‌ها از طریق روش‌های خاص خود تعداد مسافرانی را که احتمال دارد به پرواز نرسند تخمین می‌زنند و سپس با این تخمین عددی را برای فروش اضافی بلیط تعیین می‌کنند.

حال اگر در پروازی همه مسافران یا تعدادی بیشتر از محاسبه شرکت هواپیمایی حضور پیدا کنند، با مشکل کمبود صندلی و فروش بیش‌ از حد بلیط مواجه می‌شویم؛ بنابراین برای حل این مشکل شرکت‌های هواپیمایی از مسافران درخواست می‌کنند درازای دریافت کوپن تخفیف و یا دریافت یک هدیه به‌صورت داوطلبانه صندلی خود را واگذار کرده و با پرواز بعدی به سمت مقصد پرواز کنند. البته توجه داشته باشید که این جبران بسته به شرکت هواپیمایی و کشوری که در آن حضور دارید متفاوت است.

اگر می‌خواهید با این مشکل مواجه نشوید بهتر است زودتر به سمت فرودگاه حرکت کنید تا زودتر بتوانید از گیت عبور کنید. یا می‌توانید بلیطی با شماره صندلی اختصاصی خریداری کنید.

تأخیر در پرواز

برخلاف مورد قبلی، در موارد تأخیر بیش‌ از حد، جبران خسارت وجود ندارد. تأخیر ممکن است به دلایلی مانند مشکلات آب‌ و‌ هوایی و یا مشکلات موتوری پیش آید. بهتر است پرواز خود را با زمان طولانی‌تری تنظیم کنید تا در صورت تأخیر در یکی از پروازها با مشکل روبه‌رو نشوید. همچنین می‌توانید از سالن فرودگاه برای انجام برخی کارهایتان استفاده کنید. علاوه بر این‌ها می‌توانید پروازهایی بدون توقف یا زودتر از موعد مورد نظرتان را خریداری کنید تا در صورت تأخیر، امکان و زمان استفاده از گزینه‌های جایگزین را در اختیار داشته باشید.

مفقود شدن گذرنامه

موضوعی پر استرس‌تر از مفقود شدن گذرنامه وجود ندارد. ابتدا گزارش مفقودی گذرنامه را به پلیس بدهید و سپس با سفارت ایران تماس بگیرید. حتی بهتر است اسناد هویتی خود را به‌صورت دیجیتال در گوشی هوشمندتان همراه داشته باشید؛ اثبات هویت با داشتن چنین اسنادی برای شما راحت‌تر خواهد بود.

تأخیر در دریافت چمدان یا مفقود شدن آن

اگر در دریافت چمدانتان با تأخیر روبه‌رو شدید، سریعا به شرکت هواپیمایی اطلاع دهید، زیرا می‌تواند این تأخیر از چند ساعت تا چند روز به طول بیانجامد. یا حتی ممکن است کاملا چمدان شما مفقود شود. اگر چنین اتفاقی رخ داد سریعا یک نامه درخواست خسارت تنظیم کنید. جبران خسارت در پروازهای داخلی و بین‌المللی متفاوت خواهد بود.

برای جلوگیری از تاخیر و یا مفقودی کیف و چمدانتان، اطلاعات سفر و تماس خود را بر روی آن بنویسید.

اتاق هتل مطابق انتظارتان نیست

اگر اتاق‌های هتل در عکس‌های روی سایت زیبا به نظر می‌رسیدند، قیمت و نظرات خوبی داشت ولی وقتی به آنجا رسیدید، وضعیت هتل با انتظار شما متفاوت بود. به مدیر مرکز اقامتی گزارش دهید تا در صورت امکان، آن مشکل را برطرف کرده و یا اتاق شما را تعویض کنند.

بیمار شدن

برای جلوگیری از بیماری، آب زیاد بنوشید و سعی کنید رژیم غذایی سالم و برنامه خواب منظمی را از حداقل یک هفته پیش از سفر تنظیم کنید. همچنین بیمه مسافرتی از ضروریات سفر محسوب می‌‎شود. با وجود اینکه ممکن است در سفر مسائل غیرمنتظره زیادی اتفاق بیفتد، همواره با در نظر داشتن برنامه‌های پشتیبان امکان به حداقل رساندن عواقب این اتفاقات غیر منتظره را دارید.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار