gardeshban.ir

سرپرست یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری استان کرمانشاه از دستگیری چهار حفار غیرمجاز در ارتفاعات طاق‌ بستان خبر داد.
کد خبر: ۱۷۱۰۶
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۸-1398 June 19
گردشبان (gardeshban.ir) :

علی فلاحی، سرپرست یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری استان کرمانشاه اظهار کرد: به دنبال گشت‌های نامحسوس شبانه توسط نیروهای یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی استان کرمانشاه، بامداد روز گذشته (۱۷ شهریور) چهار حفار غیرمجاز در کوهستان مشرف به محوطه تاریخی طاق بستان رویت شدند. 
 
فلاحی افزود: تیم یگان حفاظت مجموعه فرهنگی تاریخی طاق بستان، در یک عملیات غافلگیرانه، با هوشیاری و با استفاده از ترفندهای خاص توانستند تمامی حفاران را دستگیر کنند.  
 
وی ادامه داد: در این عملیات چهار حفار غیرمجاز دستگیر و ادوات و تجهیزات تخصصی مربوط به حفاری اماکن باستانی از آن‌ها کشف و توقیف شد.  
 
سرپرست یگان حفاظت میراث فرهنگی استان کرمانشاه با بیان این‌که یک دستگاه خودرو «پی کی» نیز ضبط شده است، خاطرنشان کرد: دستگیرشدگان با تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شدند.  
 
فلاحی با تاکید بر لزوم اطلاع رسانی به موقع برای حراست و حفاظت از آثار ارزشمند تاریخی، فرهنگی و جلوگیری از وقوع جرائم عرصه میراث فرهنگی، یادآور شد: شهروندان و هم استانی‌ها می‌توانند برای گزارش کشف اشیا تاریخی، تخریب یا انجام حفاری‌های غیرمجاز با شماره پیامک ۱۰۰۰۰۴۴۴۰ به صورت شبانه روزی با یگان حفاظت میراث فرهنگی استان تماس گرفته و جلو وقوع جرائم این حوزه و تعرض به آثار ارزشمند تاریخی را بگیرند.

ایلنا




پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار