gardeshban.ir

انگلیسی‌زبان مشترک دوم بسیاری از کشورهای جهان است و در کشورهایی که با مسائل تجاری و گردشگری مواجه هستند این قضیه بیشتر به چشم می‌آید. اما برخی از کشورها و افراد بومی آنها هیچ آشنایی با زبان انگلیسی ندارند و برای فهماندن منظور خود ممکن است به شیوه‌هایی سخت و اغلب خنده‌دار متوسل شوید.
کد خبر: ۱۷۱۱۸
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۸-1398 June 20
گردشبان (gardeshban.ir) :
انگلیسی‌زبان مشترک دوم بسیاری از کشورهای جهان است و در کشورهایی که با مسائل تجاری و گردشگری مواجه هستند این قضیه بیشتر به چشم می‌آید. اما برخی از کشورها و افراد بومی آنها هیچ آشنایی با زبان انگلیسی ندارند و برای فهماندن منظور خود ممکن است به شیوه‌هایی سخت و اغلب خنده‌دار متوسل شوید. به‌عنوان‌مثال، در جنگل‌های اکوادور تنها افراد اسپانیایی‌زبان را می‌بینید و یا در روستاهای چین و یا روسیه نمی‌توانید کسی را پیدا کنید که انگلیسی صحبت کند. برای فرار از این مشکل، کوله‌پشتی 9 راهکار به شما پیشنهاد می‌دهد که می‌توانند راهگشا باشند. پس با ما همراه باشید!


1. خونسردی خود را حفظ کنید!

منطقی و آرام باشید. شاید این مشکل کمی نگران‌کننده و زمان‌بر باشد، اما مطمئن باشید کسی پیدا می‌شود که به شما کمک کند. می‌توانید از خودپردازهای بانکی و یا نهادهای رسمی کمک بگیرید.

2. خواسته خود را بنویسید!

قبل از اینکه وارد برنامه سفر خود شوید، از محل اقامت خود مطلع شوید و اسامی پارکینگ، اقامتگاه، کنسولگر و سایر مراکز مهم را بنویسید. استفاده از کارت ویزیت را فراموش نکنید و حتماً اطلاعات دقیق از هتل خود داشته باشید. به‌این‌ترتیب اگر گم شوید، هرکسی می‌تواند به شما کمک کند و مسیر درست خود را بیابید. این گزینه در مورد تاکسی نیز به کمک شما می‌آید.

3. از یک اپلیکیشن مترجم استفاده کنید!

اگر از کوشی همراه خود در خارج از کشور استفاده می‌کنید، توصیه ما این است که از یک اپلیکیشن مترجم استفاده کنید. گوگل برنامه خوبی برای ترجمه است و ده‌ها زبان مختلف را پشتیبانی می‌کند. اگر به اینترنت وای فای و همراه دسترسی ندارید، بهتر است از اپلیکیشن آفلاین استفاده کنید.

4. از کتابچه مترجم عبارات استفاده کنید!

همراه بردن گوشی هوشمند در همه کشورها امکان‌پذیر نیست و با دردسرهایی همراه است. کتابچه‌های حاوی عبارات ترجمه‌شده به شما کمک می‌کند که برای موقعیت‌های مختلف جمله داشته باشید. این کتابچه‌ها در زبان‌های مختلف چاپ می‌شوند و حتی اگر تلفظ آنها را هم بلد نباشید می‌توانید اصل جمله را نشان دهید.

5. به یک هتل بروید

در هر نقطه‌ای که هستید به سراغ هتل‌های محل اقامت خود بروید. بیشتر هتل‌ها، بخصوص هتل‌های لوکس و بین‌المللی توانایی ترجمه زبان‌های مختلف را دارند و می‌توانید منظور خود را برسانید. حداقل می‌توانید با خیال راحت در لابی بنشینید و فکر کنید!

6. به یک دفتر مسافرتی بروید

دفاتر مسافرتی به دلیل داشتن تورهای بین‌المللی در کشورهای مختلف، مجبور به استفاده از مترجم‌های زبان مختلف هستند. بنابراین بهترین محل برای ترجمه خواسته شما هستند.

7. به سراغ مراکز بین‌المللی و معروف بروید!

برخی از مراکز فروشگاهی یا خدماتی در همه کشورهای دنیا نمایندگی دارند و از زبان انگلیسی استفاده می‌کنند. به‌عنوان‌مثال، مک‌دونالد به‌عنوان یک مرکز بین‌المللی می‌تواند به شما کمک کند.

8. دنبال افراد جوان بگردید!

توصیه می‌کنیم که برای پرسیدن سؤال و یا درخواست ویژه به سراغ افراد جوان بروید. این افراد به دلیل سروکله زدن با اینترنت و همچنین بودن در مدرسه و دانشگاه با زبان انگلیسی آشنا هستند و می‌توانند حتی به صورت دست و پا شکسته به شما کمک کنند.

9. به دوران انسان‌های اولیه برگردید

کشیدن نقاشی و استفاده از طراحی اولین راه ارتباطی انسان‌ها بوده است و زمانی که بین شما و طرف مقابل زبان مشترکی وجود نداشته باشد، بهترین انتخاب است. یک دفترچه و مداد همراه داشته باشید و به صورت تصویری درخواست خود را مطرح کنید.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار