gardeshban.ir

روستای میان تنگ منصوری روستایی از توابع بخش حمیل در شهرستان اسلام آباد غرب از نقاط بکر و دیدنی با منظره های طبیعی در شهرستان اسلام آباد غرب محسوب می شود.
کد خبر: ۱۷۱۵۳
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۸-1398 June 21
گردشبان (gardeshban.ir) :
در مسیر ورودی روستای میان تنگ منصوری بقعه ای وجود دارد که از قدیم به بقعه امام زاده جهان (شاهزاده جهان) معروف بوده هر چند که شجره نامه آن در دست نیست. روستای میان تنگ منصوری در فصل بهار و تابستان یکی از تفرجگاه های طبیعی و پربازدید برای عموم مردم خصوصا مردم استان کرمانشاه و ایلام است.

چشمه های جوشان از دل کوهای سرسبز این منطقه نیز در همان ابتدای جاده روستای میان تنگ منصوری دیده می شود که در کنار این چشمه ها یک حمام قدیمی وجود دارد و در گذشته مردم در همین مکان به استحمام پرداخته اند، این حمام برای قدما مقدس بوده و بر این باورند که یکی از معصومین در این مکان استحمام نموده است و برخی از بومیان منطقه در فصول گرم سال کودکان خود را بعنوان تبرک در آن استحمام می نمایند.

جاده حمیل به ایلام در سطوح مرتفع تنگ منصوری با ایجاد چندین تونل احداث گردیده است که راه ارتباطی کرمانشاه- ایلام را نزدیکتر نموده است.

جاده جدیدالتاسیس سرابله-سنگ سفید-حمیل از داخل این تنگ میگذرد و به تنگ منصوری و شهرستان حمیل منتهی میگردد. در جنوب غربی این تنگ روستای تنگ قیر واقع شده است. وجود کوه ها، رودخانه، تنگ منصوری، پوشش گیاهی مناسب و وجود گیاهان دارویی و حیات وحش از جاذبه های طبیعی روستا می باشند که نظر بازدیدکنندگان را به سوی خود جلب می نمایند.

روستای میان تنگ منصوری اسلام آباد غرب
روستای میان تنگ منصوری اسلام آباد غرب
روستای میان تنگ منصوری اسلام آباد غرب
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار