gardeshban.ir

سخنگو شورای شهر یزد با اشاره به وضعیت فاضلاب در بافت تاریخی شهر ثبت شده یزد از وضعیت نگران کننده فاضلاب این شهر خبر داد و آن را وحشتناک توصیف کرد.
کد خبر: ۱۷۱۶۷
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۸-1398 June 21
گردشبان (gardeshban.ir) :

محسن عباسی‌هرفته، سخنگو شورای شهر یزد در دیدار وزیر نیرو با اعضا شورای شهر یزد در سخنانی ضمن هشدار برای بافت تاریخی یزد؛ از وضعیت خطرناک فاضلاب و تهدید سلامت ساکنان پرده برداشت.

وی با بیان این‌که سلامت ساکنین بافت تاریخی یزد در معرض خطر جدی قرار دارد و باید مورد توجه باشد، اظهار کرد: فاضلاب بافت تاریخی شهر در وضعیت خطرناکی قرار دارد و امروز به یکی از نگرانی ها ما در بافت تاریخی تبدیل شده است.

سخنگو شورای شهر یزد با انتقاد از بی‌توجهی‌ها و بی‌مهری‌های سالیان گذشته نسبت به بافت تاریخی تصریح کرد: متاسفانه در طول سال‌های گذشته هیچ گاه برای بافت تاریخی، طرحی در خصوص فاضلاب و مدیریت آن طراحی و اجرا نشده است.

وی با بیان این‌که بافت تاریخی همیشه جدا از شهر دیده شده، افزود: امروز بافت تاریخی ما نیازمند نگاه جدی است چرا که پس از ثبت جهانی، حجم فاضلاب در بافت تاریخی در حال افزایش است و با گذشت زمان، سلامت ساکنین و گردشگران بیشتر در معرض خطر قرار می‌گیرد.

عباسی‌هرفته خاطرنشان کرد: مدیریت پساب در بافت تاریخی و طراحی راه درمان برای آن با طرح‌های جاری در کشور متفاوت و نیازمند مشاورینی است که صلاحیت لازم را داشته و نسبت به این مناطق شناخت لازم را داشته باشند.

سخنگو شورای شهر یزد اظهار کرد: باید به صورت ویژه و خاص به بافت تاریخی یزد به عنوان اولین شهر ثبت شده ایران و نخستین شهر ثبت شده شیعی در جهان نگاه شود و نیازمند نگاه متفاوت نسبت به دیگر طرح‌ها در سطح کشور هستیم.

وی با بیان این‌که جنس زمین در منطقه به منطقه بافت تاریخی با یکدیگر متفاوت است، تصریح کرد: هر طرحی در بافت تاریخی قابلیت اجرا ندارد؛ از سویی با توجه به وضعیت زمین مناطق مختلف بافت، نیازمند طرح‌های متفاوت برای رفع مشکلات و زنده نگه داشتن بافت تاریخی هستیم.

ایلنا




پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار