gardeshban.ir

وارنا از بهترین مقاصد گردشگری در اروپا و به عنوان بهترین و بزرگترین شهر بلغارستان شناخته شده است و گردشگران بسیاری را سالانه به سمت خود جذب می نماید.
کد خبر: ۱۷۱۷۱
تاریخ انتشار : جمعه ۲۲ شهريور ۱۳۹۸-1398 June 22
گردشبان (gardeshban.ir) :
این مسیر یکی از بهترین مسیرهای تابستانی است که گردشگران تور بلغارستان برای سفر انتخاب می کنند. وارنا دارای زیباترین سواحل تفریحی ست و از بهترین جاذبه های گردشگری وارنا برخوردار است. پایتخت بلغارستان بر خلاف تصور عوام صوفیاست اما به دلیل زیبایی شهر وارنا این شهر را پایتخت بلغارستان می دانند. 

واحد پول بلغارستان

واحد پول بلغارستان لو است که با نماد BGN نشان می دهیم. در بلغارستان اسکناس های رایجی وجود دارند مانند 2 لو، 5  لو، 10 لو، 20 لو، 50 لو و 100 لو و از جمله سکه های رایجی که در این کشور وجود دارند با واحد پولی استوتینکی می توان به 1 و 2 و 5 و 10 و 20 و 50 استوتینکی اشاره کرد.

سوال این است که در سفر به وارنا چه نوع واحد پولی را با خود ببریم ؟

بهترین کار این است که زمانی که قصد سفر به این کشور را دارید پول رسمی این کشور را با خود ببرید اما این واحد پول در کشور ما مرسوم نیست و وجود ندارد پس بهتر است که با خود یورو ببرید و در آن کشور به لو تبدیل کنید. اما تمام یوروها را به لو تبدیل نکنید. قیمت ها در وارنا در مقایسه با تهران از سطح پایین تری برخوردار است. هزینه هایی مانند اقامت، بازار و مواد اولیه خوراکی باعث این تفاوت در هزینه ها شده است.

بهترین روش های سفر به وارنا

وارنا در قسمت غربی حاشیه دریای سیاه و در بخش اروپایی بلغارستان واقع شده است. فاصله ایران با بلغارستان نزدیک و کم است و همین می تواند یکی از بهترین دلایل سفر به وارنا باشد، بهترین راه برای رسیدن به وارنا خرید بلیط هواپیما با تور لحظه آخری وارنا است اما برخی از مسافرین برای ماجراجویی بیشتر راههای زمینی را انتخاب می کنند اما این راه ها می تواند خطراتی را به همراه داشته باشد. طبق قوانین کشور عوارض خروج از کشور برای بار اول 220 هزار تومان، برای بار دوم 330 هزار تومان و بار سوم به بعد 440 هزار تومان است.

هزینه خرید مواد خوراکی در وارنا

در سفر به وارنا باید بخشی از هزینه های خود را به خرید خوراک اختصاص دهید. این هزینه ها بر اساس سایت رسمی Numbeo ذکر شده است. 

جهت خرید یک وعده غذا در رستوران ارزان قیمت باید هزینه 11 لف را پرداخت کنید. جهت خرید یک وعده غذای دو نفره در رستوران متوسط باید 45 لف را بپردازید. 

منوهای مک دونالد در وارنا به نسبت ارزان تر است و جهت خرید باید مبلغ 8 لف بپردازید.

جهت تهیه آب معدنی قیمت 1 لف را باید بپردازید اما اگر تصمیم به نوشیدن یک فنجان قهوه داشتید باید مبلغ 2.52 لف بپردازید. 


هزینه تفریحات و بازدیدها در وارنا

فستا دلفیناریوم : 13 یورو

باغ وحش وارنا 0.77 یورو

تور کایاک : 30 یورو

باغ گیاهشناسی اکوپارک : 3 یورو

پارک آبی آکوا پولیس : 20 یورو

موزه باستان شناسی وارنا : 6 یورو

کاخ اکسینوگراد : 3 یورو

حمام باستانی رومی : 3 یورو

صومعه آلادژا وارنا : 3 یورو

موزه تاریخ وارنا : 2 یورو

موزه مردم شناسی : 2 یورو


هزینه مکالمه در بلغارستان

در بلغارستان 5 اپراتور تلفن همراه وجود دارد. نام این اپراتورها MTEL, TELENOR, VIVACOM, MAX TELECOM, BULSTACOM می باشد.

*هزینه تماس با تلفن همراه در بلغارستان در مقایسه با ایران بیشتر است.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار