gardeshban.ir

منطقه نمونه گردشگری تخت سادات یکی از مناطق زیبای گردشگری و گزینه مناسبی برای بازدید از مکان های دیدنی و جذاب طبیعی است که در شهر کرهرود استان مرکزی واقع شده است.
کد خبر: ۱۷۱۷۳
تاریخ انتشار : جمعه ۲۲ شهريور ۱۳۹۸-1398 June 22
گردشبان (gardeshban.ir) :
منطقه نمونه گردشگری تخت سادات در منطقه­‌ای کوهستانی همراه با دشت وسیع با پوشش گیاهی متنوع و چشمه و نهر آب برای جذب گردشگران مکانی مناسب است نزدیکی و دسترسی آسان به مرکز استان و مرکز شهرستان و فاصله ۵ کیلومتری تا ایستگاه راه آهن و فرودگاه اراک، فاصله ۸ کیلومتری تا نزدیک ترین آزاد راه از ویژگی های دیگر منطقه نمونه گردشگری تخت سادات است.



کَرَهْرود شهری است در بخش مرکزی شهرستان اراک استان مرکزی ایران. جمعیت این شهر، بر اساس سرشماری سال ۱۳۸۵، برابر ۲۳٬۳۹۹ بوده‌است. 

قابل ذکر است که در سرشماری سال ۱۳۹۰، کرهرود به عنوان یکی از نواحی شهر اراک در نظر گرفته شده‌است. این ده با دو ده دیگر به‌نام سنجان و فیجان متصل به یکدیگر و هر سه به نام سه ده پیوسته به شهر فعلی اراک و در طرف جنوب آن واقع است – قریه کرهرود از قرای قدیمی و گاهی هم جنبه شهری داشته‌است. 

فضلا و دانشمندان زیادی به این شهرک منتسب بوده‌اند و در این اواخر هم مردانی فاضل در مهد تربیت‌خود پرورانده و آنان هم بر حسب موقعیت زمان، خدمتی به این آب و خاک کرده‌اند. شاه طهماسب صفوی در زمان حکومت‌اش شمس‌الدین بدلیسی را به حکومت کرهرود گماشت.

تاسیسات زیر بنایی آب آشامیدنی و برق تا فاصله ۵۰۰ متری در منطقه نمونه گردشگری تخت سادات ، تاسیسات اقامتی و پذیرایی در شهرستان اراک، تسهیلات خدماتی در شهرستان اراک، پتانسیل ایجاد اراضی وسیع و مستعد برای ایجاد کاربری های مرتبط با فعالیت های تفریحی و ورزشی هستند.

طبق اعلام سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی تعداد گردشگران منطقه ۳۶،۶۰۰ نفر در سال است که بیش از ۳۵،۵۰۰ از گردشگران از داخل استان و ۱،۴۰۰ گردشگر از مناطق خارج از استان از منطقه دیدن می‌کنند. گفتین است چشمه باغات میوه، اراضی کشاورزی دارای آرامگاه سادات و همچنین وجود جاذبه های طبیعی دیگر از جمله مناطق دیدنی و جذاب این منطقه گردشگری اند که دیدن آنها خالی از لطف نیست.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار