gardeshban.ir

وسایل ضروری برای مسافرت در هوای بارانی باید به درستی انتخاب شوند اگر قصد مسافرت در هوای بارانی را دارید بهتر است وسایل ضروری برای مسافرت در بارندگی و هوای بارانی را به همراه داشته باشید.
کد خبر: ۱۷۱۸۸
تاریخ انتشار : شنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۸-1398 June 23
گردشبان (gardeshban.ir) :
در برخی از ماه ها به دلیل بد شدن شرایط آب و هوایی و بارندگی شدید مسافرت نیز کاهش می یابد. انتخاب وسایل ضروری برای مسافرت در هوای بارانی بسیار مهم است در آسیا نیز در فصل هایی که مسافرت کاهش می یابد، در کشورهایی مانند: هند، تایلند و سریلانکا و … باران های موسمی مشاهده می شود. گرما، رطوبت و باران های موسمی ناخوشایند هستند اما نباید شما را از سفر بازدارند. شما میتوانید با داشتن وسایل مناسب برای مسافرت در هوای بارانی، سفر خوبی داشته باشید. شما که قصد سفر در هوای بارانی را دارید دقت داشته باشید که لوازم اولیه و ضروری سفر که مناسب شما برای بارندگی می باشد به همراه داشته باشید. اگر به کشورهای آسیایی قصد سفر دارید مانند:هند، تایلند و سریلانکا بدانید که باران های موسمی همیشه وجود دارد و امادگی لازم داشته باشید.

1. ژاکت فوق سبک بارانی

در هنگام رطوبت و گرما، دائما عرق خواهید کرد و کلافه می شوید، اما در زمان بارش باران شدید، ممکن است حس خوبی پیدا کنید و بخواهید کمی قدم بزنید. این قدم زدن باید با وسایل و لباس مناسب صورت گیرد تا مبتلا به بیماری نشوید. یک ژاکت سبک، ضد آب و نازک بسیار مناسب خواهد بود. اگر می خواهید در باران های نم نم پیاده روی داشته باشید و از باران لذت کافی ببرید می توانید با همراه داشتن ژاکت فوق سبک بارانی روز خوبی در باران داشته باشید. اگر قصد سفر دارید و می دانید که مقصد شما هوای بارانی دارد می توانید با همراه داشتن یک ژاکت بارانی روز خوبی را سپری کنید.

2. کیف سفر همه کاره

ممکن در طول سفر در بارندگی به پیاده روی بروید،با اتوبوس و قطار به خرید و گردش بروید، خرید کنید، برای اینکه وسایلی که می خرید و یا همراه خود می برید، خیس نشوند، باید چاره ای بیندیشید. کافیست یک کیف ضد آب داشته باشید. این کیف جاگیر هم نخواهد بود اما زیاد به کار شما خواهد آمد. به همراه داشتن یک کیف سفر همه کاره می تواند در هنگام بارندگی در سفر برای شما بسیار خوب باشد. زیرا اگر قصد بیرون رفنن از محل اقامت دارید و به بازار یا مکان خاصی که از قبل برنامه ریزی کرده اید را دارید می توانید با داشتن یک کیف ضد آب به راحتی به برنامه خود ادامه بدهید.

3. محافظت در برابر آفتاب و حشرات

بارانی بودن هوا به این معنا نیست که دیگر از اشعه UV خبری نباشد. باید بدانید که در هر آب و هوایی برای محافظت از پوست از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.در آسیا حشرات ریز گزنده بسیار زیاد است. برای اینکه از شر حشرات در امان باشید، از کرم مخصوص گزیدگی حشرات باید استفاده کنید. این دو از نیازهای روزانه ی شما خواهد بود. به همراه داشتن کرم های ضد افتاب و حشرات. شاید برای شما سوال پیش بیاد که در هوای بارانی چه نیازی به کرم ضد آفتاب می باشد.بدانید در کشورهای آسیایی بعد از اتمام بارش باران حشراتی در اسمان وجود دارد که باعث نیش زدن و آسیب رساندن به پوست شما می شود.

4. لباس مناسب

همانطور که گفتیم رطوبت و گرما به معنای عرق زیاد خواهد بود.اما در ارتفاعات ممکن است با سردی هوا مواجه شوید. بنابراین باید لباس مناسب همراه داشته باشید. می توانید چندین لباس با لایه ی نازک و سبک به تن کنید تا هر زمان خواستید بتوانید از تعداد آن بکاهید. داشتن لباس های مناسب هم در هوای بارانی برای سفر مناسب است. اگر قصد دارید به ارتفاعات بروید.می توانید از این روش استفاده کنید که چند لباس سبک را روی هم بپوشید که اگر در مسیر گرم تان شود بتوانید یک لایه از لباس ها را بیرون بیاورید .

5. چتر

یکی از وسایل ضروری برای مسافرت در هوای بارانی، چتر است که معمولا فراموش می شود. قبل از سفر یک چتر با دوام و کوچک خریداری کنید تا در مقصد بتوانید از آن استفاده کنید. داشتن چتر بادوام و مناسب از ضروریترین وسایل ها هنگام باران برای مسافرت می باشد.

6. صندل پیاده روی

در زمان بارش باران می دانید که باید از کفش مناسب آن زمان استفاده کنید. اما بعد از باران که با رطوبت و گرما مواجه می شوید، بهترین کفش، صندل خواهد بود که پاهای شما خنک شود. برای مسافرت در هوای بارانی می توانید بجای کفش از صندل مناسب استفاده کنید,زیرا از کفش بهتر است.

7. روسری

برای بازدید از مکان های مذهبی ، باید از شال و یا روسری استفاده کنید. در کنار مکان های مذهبی این اجناس به فروش می رسد اما ممکن است از کیفیت مناسبی برخوردار نباشد و قیمت آن هم زیاد باشد. پس یک شال خنک و مناسب برای سفر همراه داشته باشید. خانم ها در زمان سفر از روسری های مناسب استفاده کنند .زیرا در هوای بارانی روسری می تواند علاوه بر جلوگیری از سردی هوا به گوش از شال مناسب تر می باشد.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار