gardeshban.ir

حمام نفت خام برای سلامت بدن انسان بسیار مفید است و در یکی از شهرهای کشور آذربایجان زیباترین حمام نفت خام جهان تاسیس شده است بزرگترین حمام نفت جهان در شهر نفتالان آذربایجان واقع شده است که در ادامه تصاویر حمام نفت شهر نفتالان آذربایجان را مشاهده خواهید کرد.
کد خبر: ۱۷۱۸۹
تاریخ انتشار : شنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۸-1398 June 23
گردشبان (gardeshban.ir) :
شهر نفتالان یکی از شهرهای جمهوری آذربایجان است که مقادیری از ذخیره های نفتی در آنجا وجود دارد، اما این ماده به دلیل غلظت زیاد برای استفاده های تجاری نامناسب است؛ از این روی آن را به تفریحگاهی برای درمان های سنّتی و به یک مرکز جذب گردشگر تبدیل کرده اند.

نفت در شهر نفتالان به «خون غلیظ زمین» معروف است و برای آن فواید درمانی بسیاری قائل هستند که دردها و آلام مفاصل و استخوانها را درمان کرده و ضد التهاب است و بیماری های پوستی را شفا می دهد.

تاریخچه حمام نفت خام در این کشور به قرن ششم میلادی بازمی‌گردد و در‌ آن زمان در یک افسانه محلی آمده بود که یک شتر بیمار با نفت خام درمان شده‌ است. مارکوپولو نیز در مسیر سفر خود به چین مردانی را توصیف کرده که در حوضچه‌های نفت خام استحمام می‌کنند.

پنجاه درصد این ماده را نفتالین تشکیل می دهد.مشتریان ده دقیقه کامل و با حرارتی که از ۳۹ درجه تجاوز نمی کند در حمام نفت دراز می کشند.

هر چند برخی گزارش ها نشان می دهد که بین نفتالین و سرطان رابطه وجود دارد اما کارشناسان تفریحگاه می گویند که بیش از پانصد پژوهش دراین راستا انجام داده اند که خلاصه اش این است که رابطه مستقیم یا ضرر متعاقبی از حمام های نفت نفتالین وجود ندارد.

بزرگترین حمام نفت جهان در شهر نفتالان آذربایجان/تصاویر

بزرگترین حمام نفت جهان در شهر نفتالان آذربایجان/تصاویر

بزرگترین حمام نفت جهان در شهر نفتالان آذربایجان/تصاویر

بزرگترین حمام نفت جهان در شهر نفتالان آذربایجان/تصاویر

مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار