gardeshban.ir

یکی از بزرگترین شهرهای ایران کرمان می باشد جاذبه های گردشگری در این شهر بسیار هست در ادامه تصاویر و جزئیات بیشتر دریاچه ترشاب بردسیر در استان کرمان را خواهید دید با ما همراه باشید.
کد خبر: ۱۷۲۰۷
تاریخ انتشار : شنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۸-1398 June 23
گردشبان (gardeshban.ir) :
دریاچه تُرشاب یکی از دریاچه‌های استان کرمان است که در 13 کیلومتری جنوب شهرستان بردسیر و در نزدیکی روستای ترشاب قرار دارد.

این دریاچه فصلی از ذوب برف‌های ارتفاعات و همچنین رودخانه فصلی آب بخشا تغذیه شده و در فصول گرم سال خشک می‌شود. وسعت این دریاچه بر اساس میزان آب‌گیری آن متفاوت است و به طور متوسط عمق آن به 50 سانتی‌متر نمی‌رسد. آب این دریاچه شور و غیرقابل استفاده است.

در اطراف دریاچه ترشاب بیشتر گیاه نِی دیده می‌شود که به صورت انبوه و متراکم، بیش از 80 درصد سطح آن را می‌پوشاند. به همراه نیِ، گیاهان دیگری چون سازو و لویی نیز دیده می‌شود.

کرمان در جنوب شرقی ایران قرار دارد هشتمین شهر از نظر وسعت و جمعیت است آب و هوای این شهر خنک و معتدل می باشد این شهر هوای خنک تری نسبت به شهرهای دیگر ایران در تابستان دارد .

حیات وحش دریاچه ترشاب را بیشتر انواع پرندگان تشکیل می‌دهند

حیات وحش دریاچه ترشاب را بیشتر انواع پرندگان تشکیل می‌دهند به ویژه پرندگانی چون اردک سر سبز، اگرت سفید و حواصیل خاکستری که در زمستان‌ها در این منطقه مأوا می‌گیرند. از پستانداران اطراف تالاب نیز می‌توان به گرگ و روباه اشاره نمود.

شهرستان بردسیر در غرب شهرستان کرمان واقع شده و مرکز آن شهر بردسیر است. این شهرستان در سال 1358 خورشیدی از شهرستان بافت جدا و خود به شهرستان مستقلی تبدیل شد. آب و هوای شهرستان بردسیر معتدل کوهستانی است که زمستان‌های سرد و تابستان‌های ملایم دارد.

دریاچه ترشاب بردسیر در استان کرمان + تصاویر

دریاچه ترشاب بردسیر در استان کرمان + تصاویر

دریاچه ترشاب بردسیر در استان کرمان + تصاویر
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار