gardeshban.ir

گزارش/
تیر ماه امسال نرخ‌نامه جدید بلیت هواپیما اعلام شد و در برخی پرواز‌های داخلی تا چند صد هزار تومان قیمت بلیت هواپیما افزایش یافت، این اتفاق سبب اعتراض برخی مسئولان از وزیر راه و شهرسازی تا سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در این زمینه شد.
کد خبر: ۱۷۲۴۱
تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۸-1398 June 24
دیده بان گردشگری (gardeshban.ir) :
در شرایطی که نرخ‌های اعلام شده بلیت هواپیما در تیر ماه امسال، مورد اعتراض مسئولان سازمان حمایت و وزیر راه و شهرسازی قرار گرفت، ایرلاین‌ها به جای بازگشت به نرخ‌های آذر ماه سال گذشته، نرخ‌نامه جدیدی اعلام کردند که گرچه به گفته سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری، به صورت میانگین قیمت‌های جدید از آذر ۱۳۹۷ هم کمتر است، اما اگر به صورت موردی و جداگانه آن‌ها را بررسی کنیم، هنوز قیمت برخی بلیت‌ها به آذر برنگشته است.

تیر ماه امسال نرخ‌نامه جدید بلیت هواپیما اعلام شد و در برخی پرواز‌های داخلی تا چند صد هزار تومان قیمت بلیت هواپیما افزایش یافت، این اتفاق سبب اعتراض برخی مسئولان از وزیر راه و شهرسازی تا سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در این زمینه شد.

رضا جعفرزاده – سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری - درباره اینکه در نرخ‌های جدیدی که مسیر‌های پرتردد پروازی مشمول کاهش قیمت شده، تکلیف بقیه پرواز‌های داخلی چه می‌شود؟ اظهارکرد: شرکت‌های هواپیمایی بلیت پروازهای‌شان را بر اساس نرخ نامه جدید می‌فروشند که قیمت آن‌ها در ۶۰ مسیر پروازی ارزان‌تر از نرخ‌های آذر ماه سال ۱۳۹۷ بوده و به صورت میانگین بلیت هواپیما در پرواز‌های داخلی ارزان‌تر از نرخ‌های پارسال شده است.

وی افزود: اگر هر شرکتی بلیت هواپیما را خارج از دامنه تعریف شده بفروشد، مرتکب تخلف شده و با آن برخورد می‌شود، اما شرکت‌های هواپیمایی در نرخ‌های خودشان تجدید نظر کردند و مبنای محاسباتشان نیز تغییرات نرخ ارز بود.

سخنگوی سازمان هواپیمایی با بیان اینکه همه شرکت‌های هواپیمایی موظفند بر توزیع بلیت‌های خودشان مدیریت و نظارت داشته باشند، اظهارکرد: نظارت عالیه در این زمینه بر عهده سازمان هواپیمایی کشوری است و هر با گونه تخلف و گرانفروشی حتی پس از انجام پرواز برخورد می‌شود.

جعفرزاده گفت: یکی دیگر از مزیت‌های نرخ جدید اعلام شده در شهریورماه این است که همه شرکت‌های هواپیمایی یک نرخ اعلام کردند و این مسئله می‌تواند نظم بیشتری به بازار بلیت هواپیما بدهد. از سوی دیگر نیز نظارت بر آن بهتر و راحت‌تر از گذشته است.

اما با توجه به این وضعیت باید دید که چه واکنشی از سوی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و دیگر دستگاه‌های متولی امر نظارت نشان داده می‌شود و تکلیف پرواز‌های دیگر که قیمت‌شان کاهش پیدا نکرده، چه می‌شود؟
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
یادداشت
مناطق آزاد
ويديو
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار