gardeshban.ir

مدیر روابط عمومی معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور گفت: با برگزاری تورهای رسانه‌ای روستا در استان‌های مختلف کشور، ضمن انعکاس فعالیت‌های اشتغالزایی و توسعه محور، مشکلات و موانع موجود در این مناطق نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۱۷۲۵۸
تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۸-1398 June 24
گردشبان (gardeshban.ir) : زهره محبوبی روز یکشنبه در حاشیه برگزاری تور رسانه‌ای معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری در استان گلستان گفت: این تور تا ۲۷ شهریور در مناطق روستایی مختلف استان گلستان با هدف بازدید، انعکاس خبری، مستندسازی و پخش تلویزیونی از پروژه ها و طرح‌های اشتغالزایی روستایی فعالیت میکند.

وی گفت: در روز اول فعالیت این تور، خبرنگاران، عکاسان و تصویربرداران با حضور در بخش چشمه‌ساران شهرستان آزادشهر ضمن بازدید از روستاهای این بخش و بررسی فعالیت های انجام شده در راستای پیشبرد اهداف توسعه محور و ظرفیت‌های این مناطق، جمع‌آوری اطلاعات از موانع و چالش‌های موجود در روستاهای این بخش را نیز انجام دادند.

مدیرروابط عمومی معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور افزود: از دیگر اهداف این تور، انعکاس فعالیت‌هایی است که باعث اشتغال، مهاجرت معکوس و توسعه منطقه شده و در آن خبرنگارانی از خبرگزاری‌های ایرنا، فارس، ایلنا، باشگاه خبرنگاران جوان، ایسنا و مهر حضور دارند.

وی با اشاره به دستاوردهای این معاونت بیان کرد: معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور با امضای تفاهم‌نامه‌ای با بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی و بانک سینا تسهیلاتی را برای اشتغال در روستاها داشته است که بنیاد مستضعفان و این معاونت به صورت برابر ۱۰ درصد از سود این تسهیلات را تقبل نموده و وام‌ها با بازپرداخت ۸ درصد به این طرح‌ها اختصاص یافته است.

محبوبی گفت: با اختصاص ۱.۵ میلیارد دلار از سوی صندوق توسعه ملی به اشتغال روستاها مناطقی از جمله روستاهای تیل‌آباد، نراب و فارسیان بخش چشمه ساران شهرستان آزادشهر نیز در این فهرست قرار دارد.

وی تصریح کرد: یقینا رسالت این تور فقط بازدید و انعکاس فعالیت‌های اشتغالزایی و توسعه‌ای نیست و به طور حتم مشکلات، موانع و چالش های موجود براساس گزارشات خبرنگاران و تیم همراه بررسی شده و در مکاتبه با دستگاه‌های ذیربط پیگیری می‌شود.

تور رسانه‌ای روستاهای گلستان، سومین تور پس از استان‌های قزوین و البرز است که در قالب آن مناطق روستایی شهرستان‌های آزادشهر، بندرترکمن، کردکوی، علی‌آبادکتول و مراوه تپه مورد بازدید قرار می گیرد.

مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار