gardeshban.ir

مُهر کنترل مرزی گذرنامه زائران به منزله ویزا تلقی می‌شود و مسافرین با همان می‌توانند وارد عراق شوند. امسال ویزای اربعین به منظور تسریع در روند خدمات دهی و کاهش هزینه سفر حذف شده و زوار با مهر گذرنامه به مراسم اربعین می‌روند.
کد خبر: ۱۷۳۱۴
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۸-1398 June 26
گردشبان (gardeshban.ir) :
بنابر اعلام پایگاه خبری پلیس، سرهنگ سیدمحمدرضا طبایی با اشاره به برگزاری راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی و اشتیاق خیل عظیم عاشقان ابا عبدالله الحسین (ع) برای حضور در این کنگره معنوی و بی مثال اظهار داشت: همه ساله؛ مسئولان دستگاه‌های مختلف کشور در راستای تحقق یک شعار نانوشته و معنوی یعنی "ارائه خدمات مطلوب به زائران اربعین و تسریع در این  روند " توفیق پیگیری موضوعاتی را دارند.

وی افزود: در تداوم خدمات‌دهی پلیس به زائران ابا عبدالله الحسین (ع)، امسال پیرو جلسات متعددی که مسئولان ستاد اربعین کشور و نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با مسئولان وزارت کشور جمهوری عراق داشتند، توافقی مبنی بر "حذف ویزای سفر اربعین" صورت و در دستور کار قرار گرفت.

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه ناجا ادامه داد: بر مبنای این توافق، مُهر کنترل مرزی که توسط پلیس عراق در مرزهای ورودی به این کشور،  بر گذرنامه زوار درج می شود، به عنوان  "ویزا" تلقی می شود. بنابر این زوار توجه کنند هنگام ورود به عراق اطلاعات‌شان ثبت و مُهر کنترل بر گذرنامه‌شان درج و ثبت شود.

سرهنگ طبایی خاطرنشان کرد: همه این اقدامات در راستای خدمات دهی مطلوب به زوار و تسریع در روند این خدمات است؛ از طرفی با تحقق این توافق‌ها هزینه سفر زوار کاهش می‌یابد.

وی در پاسخ به این سوال که این اقدامات در چه بازه زمانی عملیاتی می‌شود، خاطرنشان کرد: این اقدامات از اول محرم تا پایان عملیات بزرگ اربعین محقق می‌شود.

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه ناجا در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه متقاضیان برای تهیه، تکمیل و ارائه فرم صدور گذرنامه صرفا از طریق دفاتر پلیس +10 اقدام کنند، عنوان کرد: بر مبنای هماهنگی‌های صورت گرفته با بنیاد تعاون ناجا  مسئولان  این دفاتر برای پاسخگویی به زوار اربعین باید تا ساعت 20 در دفاتر حضور داشته به صورت یکسره به زائران و متقاضیان خدمات ارائه کنند.

وی افزود: در صورتی که متقاضیان و مراجعه کنندگان به این دفاتر در شیوه و خدمات‌دهی تخلفی را مشاهده کردند مراتب را حتما از طریق سامانه 197 گزارش کنند.

وی در ادامه درباره  فرایند صدور گذرنامه  اظهار کرد: متقاضیان دریافت گذرنامه به نکات ذیر توجه کنند:

- تهیه، تکمیل و ارائه  فرم صدور گذرنامه (از طریق دفاتر پلیس +10).

- واریز هزینه صدور گذرنامه و عوارض شهرداری قابل پرداخت از طریق سامانه pos بانکی (دستگاه کارتخوان بانکی) مستقر در مراکز گذرنامه و دفاتر پلیس +10 .

- دانشجویان بورسیه مشغول به تحصیل در خارج از کشور، همسر و فرزندان آنان در صورت ارائه نامه از سوی وزارتخانه های علوم، تحقیقات و فناوری، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از پرداخت هزینه های مذکور معاف می باشند.

- ارائه اصل شناسنامه متقاضی(شناسنامه افراد بالای 15 سال عکس دار باشد).

- ارائه کد ملی (کارت ملی عکس دار یا موقت و یا تائیدیه از ثبت احوال).

- ارائه یک قطعه عکس جدید 4*6 رنگی ، تمام رخ، بدون عینک، کلاه، کراوات با زمینه کاملاً روشن (سفید) ضمناً از تاریخ گرفتن عکس ها بیش از یک سال سپری نشده باشد. در مورد دوشیزگان بالای شش سال تمام ارائه عکس با رعایت کامل حجاب اسلامی الزامی است.

- ارائه مدارک عکس‌دار جهت مطابقت متقاضیان زیر 15 سال که شناسنامه آنها عکس دار نشده است الزامی است.

- ارائه موافقت رسمی همسر برای بانوان شوهر دار، موافقت رسمی ولی یا قیم برای متقاضیان کمتر از 18 سال تمام.

- اصل مدارک فوت یا طلاق نامه در مورد بانوانی که شوهر آنان فوت نموده و یا طلاق گرفته‌اند.
- در مورد بانوان شوهردار که همسرشان مفقودالاثر، غایب یا غیرقابل دسترسی می‌باشد ارائه نامه از دادستان محل درخواست گذرنامه الزامی است.

- افرادزیر 18 سال در صورت فوت ولی و عدم دسترسی به جد پدری و مشخص نشدن قیم یا ولی قهری با ارائه مجوز از مرجع قضائی (دادستانی محل سکونت) می‌توانند در خصوص تقاضای اخذ گذرنامه اقدام نمایند.

- ارائه اصل و تصویر مدرک نظام وظیفه (کارت پایان خدمت، معافیت، خرید خدمت) هوشمند یا ارائه موافقت نظام وظیفه برای خروج از کشور متقاضیان ذکور بالای 18 سال تمام (افراد بالای 50 سال نیازی به ارائه  مدرک وظیفه ندارند) (امسال امکان بررسی مدارک مربوط به نظام وظیفه توسط سامانه‌های هوشمند فراهم شده است)

- ارائه موافقت نامه حفاظت اطلاعات یگان خدمتی برای کارکنان شاغل در نیروهای مسلح و کارکنانی که کمتر از 5 سال از تاریخ بازنشستگی آنان سپری شده است. کارکنان نظامی بازنشسته که از تاریخ بازنشستگی آنان پنج سال سپری شده باشد. ملزم به ارائه نامه از کانون بازنشستگان، کارت بازنشستگی یا حکم رهایی می‌باشند.

- ارائه گذرنامه قبلی در صورت دارا بودن گذرنامه معتبر

- ارائه آدرس صحیح پستی محل سکونت به همراه کد پستی
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار