gardeshban.ir

دبیر ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس خرمشهر از شناسایی ۲۰ نقطه در این شهرستان برای توسعه گردشگری حوزه جنگ و دفاع مقدس در خرمشهر خبر داد.
کد خبر: ۱۷۳۹۱
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۸-1398 June 28
گردشبان (gardeshban.ir) :
عبدالامیر عریضاوی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه خرمشهر اظهار کرد: برنامه‌ریزی برای بزرگداشت هفته دفاع مقدس در خرمشهر از تیرماه آغازشده بود که پس از برگزاری چهار جلسه تخصصی و تعیین هشت کمیته مختلف برای برگزاری ۸۰ برنامه در سطح شهرستان برنامه‌ریزی شد که از این میان ۱۰ برنامه شاخص است.

وی افزود: این برنامه‌ها پیش از فرارسیدن هفته دفاع مقدس از ۲۶ شهریور با رونمایی از یک کتاب در حوزه دفاع مقدس آغاز شد و برخی برنامه‌ها نیز به‌صورت مشترک با شهرستان آبادان برگزار خواهند شد.

مدیر مرکز فرهنگی دفاع مقدس خرمشهر از کلنگ زنی و افتتاح چند پروژه عمرانی خدماتی در خرمشهر به همین مناسبت خبر داد و گفت: در طول هفته دفاع مقدس کلنگ پروژه احداث مرکز پرتودرمانی خرمشهر به زمین زده خواهد شد این پروژه قرار است توسط موسسه‌ای خیریه اجرایی شود و اعتبار موردنیاز برای راه‌اندازی این مرکز نزدیک به ۱۱۵ میلیارد تومان برآورد شده است.

وی افزود: در طول این هفته پروژه‌ای سرمایه‌گذاری در بندر خرمشهر به ارزش بیش از ۱۷۰ میلیارد تومان نیز افتتاح می‌شود.

عریضاوی همچنین از افتتاح دفتر تسهیل گری و راه‌اندازی دفتر نمایندگی صداوسیما واحد آبادان به این مناسبت در خرمشهر خبر داد.

دبیر ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس خرمشهر در ادامه به مهم‌ترین برنامه‌های این ستاد اشاره کرد و گفت: از شاخص‌ترین برنامه‌های این هفته می‌توان به تجمع نیروهای مسلح در نخستین روز هفته دفاع مقدس در صحن مسجد جامع، تجمع بزرگ زنان زینبی به همت حوزه علمیه خواهران خرمشهر در همین مکان و تقدیر از پیش‌کسوتان عرصه دفاع مقدس هم‌زمان با سراسر کشوراشاره کرد.

وی برگزاری یادواره‌های شهدا در محلات شهری و روستایی خرمشهر را از دیگر برنامه‌های این هفته برشمرد و در این رابطه توضیح داد: یادواره شهدا با محوریت شهدای محله در خرمشهر در مناطق مختلفی همچون جزیره مینو، محرزی، کوی معین، صددستگاه و پایگاه مقاومت بسیج واحد خواهران برگزار می‌شود.

عریضاوی در ادامه به برنامه‌ریزی برای اجرای برنامه‌های هنری در خرمشهر نیز اشاره کرد و گفت: به مناسبت هفته دفاع مقدس به مدت چهار روز در سالن‌های خلیج‌فارس و فانوس خرمشهر نمایش‌های دفاع مقدس به روی صحنه خواهند رفت و نمایش‌های خیابانی با همین موضوع در صحن مسجد جامع خرمشهر به مدت دو شب اجرا می‌شود.

وی از برگزاری نمایشگاه‌های عکس در پنج مجموعه اعم از پایگاه‌های بسیج، مدارس در سطح شهرستان و همچنین برگزاری ورک شاپ های هنری به‌عنوان دیگر برنامه‌های فرهنگی به این مناسبت یادکرد.

مدیر مرکز فرهنگی دفاع مقدس خرمشهر همچنین به راه‌اندازی تورهای گردشگری برای معرفی ارزش‌های دفاع مقدس در طول این هفته خبر داد و اظهار کرد: قرار است با همکاری اداره میراث فرهنگی و گردشگری خرمشهر در طول هفته دفاع مقدس از یادمان‌ها و مناطق عملیاتی به دو صورت دریایی و زمینی بازدید شود.

وی بر لزوم حفظ بقایای برجای‌مانده از دوران دفاع مقدس تأکید کرد و گفت: در تمام دنیا آثار به‌جای مانده از جنگ‌ها به‌عنوان برهه مهم از تاریخ حفظ می‌شود که بازدید از این مناطق و آثار به گردشگری سیاه معروف است که می‌تواند در خرمشهر با توجه به حضور کاروان‌های راهیان نور نیز توسعه یابد.

 عریضاوی از شناسایی ۲۰ نقطه برای تبدیل‌شدن به ظرفیت گردشگری دفاع مقدس در خرمشهر خبر داد و گفت: ۲۰ نقطه با آثار به‌جای مانده از دوران دفاع مقدس در خرمشهر شناسایی و در کتابی که با همکاری اداره میراث فرهنگی و گردشگری و مرکز فرهنگی دفاع مقدس خرمشهر منتشر شد معرفی شدند که باید برای حفظ و نگهداری آن‌ها اقداماتی انجام شود.

وی افزود: بخشی از این بناها ملک دولتی هستند که باید نسبت به واگذاری آن‌ها اقدام شود، بخش دیگر شخصی هستند که باید اهدا و خریداری آن‌ها در برنامه قرار گیرد و بخش سوم نیز به محل‌های تصرفی تبدیل‌شده‌اند که باید سازوکار نگه‌داری از آن‌ها با همکاری نهادها زی ربط اتخاذ شود.

 بنا به گفته دبیر ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس خرمشهر دیدار با امام‌جمعه و خانواده شهدا و جانبازان و ایثارگران، غبارروبی گلزار شده، رونمایی از سه کتاب، روایتگری دفاع مقدس، نواختن زنگ مقاومت هم‌زمان با زنگ آغاز مدارس از دیگر برنامه‌های دفاع مقدس در خرمشهر است.

مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار