gardeshban.ir

مدیر امور عشایری کرمانشاه گفت: براساس مطالعاتی که انجام داده‌ایم، در 15 نقطه استان ظرفیت راه اندازی گردشگری عشایری وجود دارد.
کد خبر: ۱۷۴۴۵
تاریخ انتشار : شنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۸-1398 June 30
گردشبان (gardeshban.ir) :
بهزاد محمدی در نشست کارگروه گردشگری عشایری استان کرمانشاه که امروز(30 شهریور) برگزارشد، بابیان اینکه راه اندازی گردشگری عشایری در کشور از سال 95 مورد تصویب هیات وزیران قرار گرفت، اظهار کرد: متاسفانه در سالهای قبل این مسئله در کرمانشاه مورد غفلت واقع شده بود تا اینکه اخیرا استاندار روی توجه به این نوع از گردشگری در استان تاکید کرد.

وی بابیان اینکه کرمانشاه در بحث گردشگری عشایری ظرفیت های زیادی دارد، اعلام کرد: در این راستا کارگروه گردشگری عشایری را با همکاری میراث فرهنگی در استان تشکیل داده و تفاهم نامه همکاری در این زمینه منعقد کرده ایم.

مدیر امور عشایری کرمانشاه از شناسایی 15 نقطه در استان که دارای ظرفیت گردشگری عشایری است خبر داد و گفت: این نقاط را به میراث فرهنگی استان معرفی کرده‌ایم تا بسترهایی را برای رونق گردشگری عشایری در آنها فراهم کند.

وی تاکید کرد: براساس رایزنی هایی که با میراث فرهنگی داشته ایم، در کنار هر کدام از این 15 نقطه که محل اطراق و اسکان عشایر استان است، زمینه هایی برای سرمایه گذاری بخش خصوصی جهت ارائه خدمات به گردشگران ایجاد می کنیم که البته اولویت سرمایه گذاری با خود عشایر است.

محمدی اعلام کرد: توجه به توسعه گردشگری عشایری ایجاد اشتغال و بهره‌مندی اقتصادی این قشر را نیز به  دنبال دارد و گردشگران علاوه بر آشنایی با سبک زندگی عشایر، محصولات تولیدی آنها را با حذف واسطه ها خریداری می کنند.

وی در پایان تاکید کرد: همانگونه که در سالهای اخیر بوم گردی و گردشگری روستایی در استان جا افتاده و گردشگران نیز استقبال خوبی از آن دارند، با برجسته کردن گردشگری عشایری در این بخش هم استقبال گردشگران را در آینده خواهیم داشت.

مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار