gardeshban.ir

معاون وزیر میراث فرهنگی کشور با بیان اینکه پرونده زنجیره‌ای ثبت جهانی کاروانسراهای ایرانی رو به اتمام است، گفت: سهم همدان از این زنجیره ۲ کاروانسرا است.
کد خبر: ۱۷۵۱۰
تاریخ انتشار : دوشنبه ۰۱ مهر ۱۳۹۸-1398 July 01
گردشبان (gardeshban.ir) :
محمدحسن طالبیان ظهر دوشنبه در آیین افتتاحیه اجلاس جهانی راه ابریشم با بیان اینکه هرچند واژه راه ابریشم واژه تاریخی نیست و هر تمدنی در این مسیر نام خود را بر آن دارد اما این نام را به عنوان یک راه مهم فرهنگی و گردشگری پذیرفته است تا گشایشی در دنیای پر از آشوب برای صلح و دوستی ایجاد شود، توسعه بانکداری، پیام رسانی، آموزش، سرمایه گذاری، دوستی و صلح، مراودات انسانی و خلق مشترک میراث ناملموس را از جنبه های دیگر راه ابریشم برشمرد.

وی افزود: راه های تاریخی ظرفیتی ویژه برای ارتباط عقاید، ادیان و مداهب مختلف باهم بوده و نمی توان نقش محوری راه موسوم به ابریشم را در تحقیقات مرتبط با ترویج دین اسلام در سرزمین پهناور چین نادیده گرفت.

طالبیان اضافه کرد: گونه های مختلف فرهنگی یکی از مهمترین عناصر کلیدی در ارتقای تمدن در طول تاریخ بوده و اکنون زمانی است که نیازمندیم تا شکل نو و جدید گوناگونی فرهنگی را بااستفاده از گردشگری به جریان بیندازیم.

وی با بیان اینکه وظیفه ما است که راه های تاریخی را احیا کرده و روابط انسانی را مطابق با ضروریات و بایدهای امروزی باز تعریف کنیم، عنوان کرد: برنامه ریزی های متعددی برای احیای میراث ملموس و ناملموس در مسیر راه های تاریخی ایران باید در نطر گرفته شود.

معاون وزیر میراث فرهنگی کشور با بیان اینکه شهر همدان به عنوان پایتخت سلسله فرمانروایی مادها یکی از مهمترین شهرهای تاریخی و فرهنگی ایران به شمار می رود، گفت: شهر همدان همواره در برگیرنده بخش مهمی از حوادث و رویدادهای تاریخی بوده و نقش مهمی در حیات سیاسی، اجتماعی و فرهنگی کشور ایفا کرده است.

وی بیان کرد: وجود عرفا، شعرا، دانشمندان و مفاخر صاحب نام همچون عین القصات همدانی، بوعلی سینا، باباطاهر عریان و غیره در این پهنه گویای بخش دیگری از نقش و جایگاه این شهر در سرزمین ما است.

طالبیان با بیان اینکه بدون تردید بخشی از اهمیت و کسب چنین جایگاهی در کشور ناشی از موقعیت جعرافیایی ارتباطات آن با سایر شهرها و نقاط مهم بوده است، عنوان کرد: همدان با بیش از ۱۸۰۰ اثر تاریخی و طبیعی شناخته شده در حال حاضر یکی از مقاصد مهم گردشگری برای علاقمندان است.

وی با بیان اینکه پرونده زنجیره‌ای ثبت جهانی کاروانسراهای ایرانی رو به اتمام است و سهم همدان دو کاروان سرا است، گفت:بدون تردید همدان می تواند نقش کلیدی در احیا روابط فرهنگی، تجاری و تاریخی جاده ابریشم ایفا کند.

مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار