gardeshban.ir

بیش از ۱۰۷ میلیون مسافر در سال گذشته از فرودگاه بین المللی هارتسفیلد-جکسون آتلانتا برای سفرهای هوایی خود استفاد کرده اند که این فرودگاه را برای ۲۱اُمین سال متوالی در صدر شلوغ ترین فرودگاه های جهان قرار می دهد.
کد خبر: ۱۷۵۵۹
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۰۲ مهر ۱۳۹۸-1398 July 02
گردشبان (gardeshban.ir) :
بر اساس گزارش ترافیک بین المللی منتشر شده توسط مجمع فرودگاه ها، این فرودگاه نسبت به سال گذشته با ۳٫۳ درصد افزایش در زمینه تعداد مسافران نیز مواجه بوده است. 

در مقیاس جهانی، سال گذشته ترافیک مسافران هوایی به ۸٫۸ میلیارد رسیده است که نسبت به سال قبل ۶٫۴ درصد افزایش داشته در حالی که این افزایش در زمینه باربری هوایی ۳٫۴ درصد بوده است. این گزارش نشان می دهد که همزمان با بهبود عملکرد فرودگاه های کوچک در سراسر جهان، فرودگاه های بزرگی مانند هارتسفیلد-جکسون آتلانتا نیز به رشد خود ادامه داد و توقفی در رشد استفاده از آن ها دیده نمی شود.

در سال ۲۰۰۸ تعداد فرودگاه هایی که بیش از ۴۰ میلیون مسافر را در سال در خود می دیدند تنها ۱۶ مورد بود که این تعداد در سال ۲۰۱۹ به ۵۴ مورد رسیده است. شهر آتلانتا به دلیل موقعیت مکانی اش به عنوان یک مرکز ارتباطی مهم و پایگاهی برای ورود به آمریکای شمالی همچنان شلوغ ترین و پررفت و آمدترین فرودگاه جهان است. این فرودگاه در فاصله پروازی دو ساعته بیش از ۸۰ درصد جمعیت ایالات متحده قرار دارد که بیش از ۳۰۰ میلیون نفر را شامل می شود. 

همچنین این گزارش نشان می دهد که نسبت به سال ۲۰۱۷ هیچ تغییری در رنکینگ سه فرودگاه شلوغ جهان رخ نداده است. فرودگاه بین المللی پکن در سال ۲۰۱۸ از مرز ۱۰۰ میلیون مسافر در سال گذشته و با خدمت رسانی به نزدیک به ۱۰۱ میلیون مسافر و رشد ۵٫۴ درصدی نسبت به سال قبل موفق شده همچنان رتبه دوم خود در زمینه شلوغ ترین فرودگاه های جهان را حفظ نماید.

فرودگاه دبی نیز با ۸۹ میلیون مسافر و ۱ درصد افزایش ترافیک نسبت به سال گذشته رتبه سوم سال گذشته خود را تکرار کرده است. این فرودگاه در زمینه مسافران بین المللی در صدر قرار گرفته و بعد از آن فرودگاه هیثرو لندن و فرودگاه بین المللی هنگ کنگ بیشترین تعداد مسافران بین المللی را به خود اختصاص داده اند. 

در زمینه جابجایی و پروازها اما فرودگاه بین المللی اوهار شیکاگو توانسته رتبه اول را از فرودگاه هارتسفیلد-جکسون آتلانتا ربوده و بیشترین برخاست و نشست های هواپیماها را به خود اختصاص دهد. در سال ۲۰۱۸ بیش از ۹۰۴٫۰۰۰ جابجایی هوایی در این فرودگاه صورت گرفته در حالی که این عدد برای فرودگاه آتلانتا ۸۹۵٫۰۰۰ و برای فرودگاه بین المللی لس آنجلس که در این زمینه رتبه سوم را در اختیار دارد ۷۰۸٫۰۰۰ جابجایی بوده است.

به طور کلی در سال ۲۰۱۸ تعداد جابجایی های هواپیماها در سطح بین المللی ۹۹٫۹ میلیون مورد بوده که نسبت به سال قبل ۳٫۱ درصد افزایش داشته است. فرودگاه هنگ کنگ همچنان بیشترین جابجایی هوایی بار را داشته و در سال ۲۰۱۸ بیش از ۵٫۱ میلیون متریک تن کالا در آن جابجا شده که ۱٫۵ درصد رشد را نسبت به سال قبل از آن نشان می دهد. 

در این رده بندی نیز فرودگاه بین المللی ممفیس، تنسی و فرودگاه بین المللی پودونگ، شانگهای در رتبه های دوم و سوم قرار دارند. بیش از ۱۰ مورد از فرودگاه های با رشد فزاینده جهان در چین یا هند واقع شده اند. فرودگاه بانگالور، هند در زمینه رشد ترافیک در رتبه اول قرار داشته که با ۲۹ درصد رشد نسبت به سال قبل، توانسته ۳۲٫۳ میلیون مسافر را در سال ۲۰۱۸ جابجا کند.

شلوغ ترین فرودگاه های جهان در سال ۲۰۱۸:

فرودگاه بین المللی هارتسفیلد-جکسون آتلانتا (جورجیا، ایالات متحده)- ۱۰۷٫۴ میلیون نفر مسافر

فرودگاه بین المللی پکن (چین)- ۱۰۱ میلیون نفر

فرودگاه بین المللی دبی (امارات متحده عربی)- ۸۹٫۱ میلیون نفر

فرودگاه بین المللی لس آنجلس (کالیفرنیا، ایالات متحده)- ۸۷٫۵ میلیون نفر

فرودگاه هانِدا توکیو (ژاپن)- ۸۶٫۹ میلیون نفر

فرودگاه بین المللی اوهار شیکاگو (ایلینوی، ایالات متحده)- ۸۳٫۲ میلیون نفر

فرودگاه هیثرو لندن (بریتانیا)- ۸۰٫۱ میلیون نفر

فرودگاه بین المللی هنگ کنگ (چین)- ۷۴٫۵ میلیون نفر

فرودگاه بین المللی پودونگ شانگهای- ۷۴ میلیون نفر

فرودگاه شارل دوگل پاریس (فرانسه)- ۷۲٫۲ میلیون نفر

فرودگاه اسخیپول آمستردام (هلند)- ۷۱ میلیون نفر

فرودگاه بین المللی ایندرا گاندی دهلی نو (هند)- ۶۹٫۹ میلیون نفر

فرودگاه بین المللی بایون گوانگژو (چین)- ۶۹٫۷ میلیون نفر

فرودگاه فرانکفورت (آلمان)- ۶۹٫۵ میلیون نفر

فرودگاه بین المللی دالاس/فورت وورث- (تگزاس، ایالات متحده)- ۶۹٫۱ میلیون نفر

فرودگاه بین المللی آتاتورک استانبول (ترکیه)- ۶۸٫۴ میلیون نفر

فرودگاه بین المللی اینچئون سئول (کره جنوبی)- ۶۸٫۴ میلیون نفر

فرودگاه بین المللی سوکارنو-هاتا جاکارتا (اندونزی)- ۶۵٫۷ میلیون نفر

فرودگاه چانگی سنگاپور (سنگاپور)- ۶۵٫۶ میلیون نفر

فرودگاه بین المللی دنوِر (کلرادو، ایالات متحده)- ۶۴٫۵ میلیون نفر

شلوغ ترین فرودگاه های سال جهان

شلوغ ترین فرودگاه های سال جهان

شلوغ ترین فرودگاه های سال جهان




مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار