gardeshban.ir

گزارش/
جزئیات آتش‌سوزی روز جمعه در میدان حسن آباد را بخوانید.این دومین حادثه آتش سوزی است که طی سال جاری در این فروشگاه‌های واقع در میدان حسن آباد اتفاق افتاد.
کد خبر: ۱۷۶۷۱
تاریخ انتشار : شنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۸-1398 July 06
گردشبان (gardeshban.ir) :
این دومین حادثه آتش سوزی است که طی سال جاری در این فروشگاه‌های واقع در میدان حسن آباد اتفاق افتاد. اولین حادثه آتش سوزی در ۲۶ تیرماه امسال در یکی از فروشگاه‌های ابزار و یراق در ضلع شمال غربی رخ داد که متاسفانه در این حادثه خساراتی نیز به بناها و گنبدهای تاریخی میدان وارد شد.

در سپیده دم روز جمعه پنجم مهر ماه نگهبان ایستگاه یک آتش نشانی واقع در میدان حسن آباد تهران با دیدن دود و آتشی که از مغازه‌های ضلع شمال شرقی خارج می‌شد سراسیمه زنگ ایستگاه را به صدا درآورد و وقوع آتش سوزی در یک فروشگاه ابزار و یراق را به اطلاع نیروهای آتش نشانی رساند.

ساعت ۵:۴۰ صبح نیروهای آتش نشانی ایستگاه ۱ آتش نشانی مستقر در ضلع شمال غربی این میدان همزمان با هماهنگی با ستاد فرماندهی این سازمان به محل این حادثه اعزام شده و در مدت زمان ۲۳ ثانیه به محل آتش سوزی رسیده و عملیات خود را آغاز کردند.

رسول محمدی افسر آماده منطقه ۵ عملیات سازمان آتش نشانی تهران در مورد مشخصات محل حادثه گفت: محل آتش سوزی یک فروشگاه ابزار و یراق و قفل فروشی به مساحت حدود ۱۵ متر مربع بود که در طبقه همکف ساختمان دو طبقه قدیمی در ضلع شمال شرقی میدان حسن آباد قرار داشت.

وی افزود: این فروشگاه دارای دو‌ نیم طبقه بود که قسمت بالایی آن و طبقه دوم این مغازه، انباری به وسعت حدود ۵۰ متر مربع مملو از انواع کالا و اجناس یراق آلات وجود داشت.

این افسرآماده آتش نشانی در خصوص چگونگی بروز این آتش سوزی گفت: آتش سوزی از داخل این فروشگاه در طبقه همکف شروع شد و آتش به بخش‌هایی از نیم طبقه بالایی نیز سرایت کرده و همچنین درحال گسترش بود.

وی با اعلام این که دود زیادی فروشگاه را فرا گرفته و به داخل انبار هم نفوذ کرده بود، اضافه کرد: نیروهای آتش نشانی با توجه به تعطیلی مغازه و بسته بودن در ورودی آن، به سرعت با استفاده از قفل بر، در مغازه را باز کرده و مشغول عملیات شدند.

محمدی خاطرنشان کرد: آتش نشانان شعله‌های آتش در داخل فروشگاه پیش از سرایت به انبار فوقانی مهار و کاملا خاموش کردند و از گسترش آتش به بخش های بالایی و مغازه‌های اطراف جلوگیری به عمل آوردند.

وی تاکید کرد: خوشبختانه اطلاع یافتن به موقع این حادثه توسط نیروهای آتش نشانی و همچنین حضور به موقع آنان در محل باعث شد این آتش سوزی در همان لحظات اولیه مهار شده و از گسترش آتش به طبقات فوقانی و به خصوص زیر شیروانی ساختمان ممانعت به عمل آید.

این افسر آماده آتش نشانی با اشاره به این که این حادثه مصدومی نداشت، خاطرنشان کرد: دراین حادثه به بناهای تاریخی میدان حسن آباد هیچ گونه آسیبی نرسید و گنبدها و اماکن تاریخی ضلع شمال شرقی میدان از این آتش سوزی مصون ماندند.

او گفت: هم اکنون کارشناسان آتش نشانی منطقه سرگرم بررسی علت بروز این آتش سوزی هستند.


جزئیات آتش‌سوزی جدید میدان تاریخی حسن‌آباد+تصاویر

جزئیات آتش‌سوزی جدید میدان تاریخی حسن‌آباد+تصاویر

جزئیات آتش‌سوزی جدید میدان تاریخی حسن‌آباد+تصاویر

جزئیات آتش‌سوزی جدید میدان تاریخی حسن‌آباد+تصاویر

جزئیات آتش‌سوزی جدید میدان تاریخی حسن‌آباد+تصاویر
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار