gardeshban.ir

معبد بهشت پکن متعلق به آئین تائو و یکی از مقدس‌ترین معابد چین و شهر پکن است.
کد خبر: ۱۷۷۴۷
تاریخ انتشار : دوشنبه ۰۸ مهر ۱۳۹۸-1398 July 08
گردشبان (gardeshban.ir) :
در گذشته و در سالیان متمادی این معبد شاهد برپایی مراسم باشکوهی برای آسمان، برکت و فروانی محصولات بوده است. 

معبد بهشت؛مقدس‌ترین معابد چین در پکن+تصاویر

نمادگرایی یکی از ویژگی‌های معماری کهن چین می‌باشد که در سراسر این بنا دیده می‌شود. در واقع این معبد همانند نامش پر از رمز و راز یا نماد و نشانه‌ای از افسانه‌های چین باستان است.

معبد بهشت؛مقدس‌ترین معابد چین در پکن+تصاویر

در جنوب شهر ممنوعه مجموعه بهشت که شامل پارک و معبد بهشت یا معبد آسمان قراردارد. این معبد متعلق به آئین تائو و یکی از مقدس‌ترین معابد چین و شهر پکن می‌باشد. در گذشته و در سالیان متمادی این معبد شاهد برپایی مراسم باشکوهی برای آسمان، برکت و فروانی محصولات بوده است.

راز و رمز‌های چینی در معبد بهشتعدد ۹: یکی از این نشانه ها، وجود ۹ سر اژد‌ها است که در ساختار این بنا دیده می‌شود. عدد ۹ در فرهنگ چین باستان جایگاه ویژه‌ای دارد و نماد ارتفاع و آسمان است. این عدد در جای جای این معبد دیده می‌شود.

معبد بهشت؛مقدس‌ترین معابد چین در پکن+تصاویر

دایره‌های متحدالمرکزدایره‌های متحدالمرکز: هر یک از سه دایره متحدالمرکز این معبد نماد یک چیز است. یکی از آن‌ها نماد چهار فصل است دومی نماد ۱۲ ماه سال و ۲۴ ستون سومین دایره به دوره‌های برداشت محصول اشاره دارد.

نمای بیرونی معبد از سه دایره متحد‌المرکز تشکیل شده که هر کدام مربوط به یک تالار است: تالار دعای برداشت محصول، گنبد آسمان پادشاهی و محرابی مدور در فضای بیرونی

معبد بهشت؛مقدس‌ترین معابد چین در پکن+تصاویر

درخت سرو نماد وحدت ؛ درخت سرو: درخت سرو نماد وحدت میان آسمان و زمین است. ۴۰۰۰درخت سرو معبد بهشت را دربر گرفته اند.

مساحت معبد بهشت یا معبد آسمان در حدود ۳ هکتارمی باشد. این مجموعه ۴ برابر شهر ممنوعه و از بزرگ‌ترین معابد چین بوده که در دوران امپراطوری مینگ و چینگ ساخته شد و در سال ۱۹۹۸ به طور رسمی در فهرست میراث فرهنگی جهانی به ثبت رسید.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار