gardeshban.ir

در نشست شورای حمل‌ونقل و لجستیک با حضور وزیر راه و شهرسازی اعلام شد که در ایام اربعین فروش اینترنتی بلیت هواپیما ویژه این ایام را ممنوع است.
کد خبر: ۱۷۷۵۲
تاریخ انتشار : دوشنبه ۰۸ مهر ۱۳۹۸-1398 July 08
گردشبان (gardeshban.ir) :
محمد اسلامی نشست شورای حمل‌ونقل و لجستیک با تاکید بر این‌که باید سطح خدمات پروازی به نحوی باشد که مردم برای سفرهای اربعین نسبت به گذشته بیشتر از هواپیما استفاده کنند خطاب به رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، خواستار معرفی نماینده ویژه این سازمان در عراق برای جلوگیری یا پیگیری و رسیدگی به مشکلات و اتفاقات ناگهانی در قبال ایرلاین‌ها و زائران شد.

وی همچنین خواستار هماهنگی بیشتر بین شرکت راه‌آهن و سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شد تا زائران در زمان برگشت پس از انتقال به هاب‌های کرمانشاه، همدان و خرمشهر با استفاده از حمل‌ونقل ریلی به شهر‌های محل سکونت خود برسانند.

در این جلسه گزارش قیمت بلیت‌ هواپیما مطرح و سپس موضوع نرخ بلیت ویژه اربعین موردبحث و بررسی قرار گرفت که طبق اعلام معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشور عنوان شد: تاکنون 626 مجوز پرواز برای ایام اربعین صادرشده و طبق برنامه‌ریزی تا 720 مجوز برای پرواز به فرودگاه‌های نجف و بغداد ظرفیت ایجاد شد.

مرتضی دهقان معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری گفت: ایرلاین‌ها می‌توانند درخواست خود برای ایجاد مسیر پروازی جدید به سازمان هواپیمایی کشوری ارسال کنند تا در صورت موافقت نرخ‌گذاری بر اساس مسافت انجام شود.

وی افزود: امسال فروش اینترنتی بلیت هواپیما ویژه ایام اربعین ممنوع اعلام‌شده و با هماهنگی دستگاه‌های نظارتی و پلیس فتا به‌شدت با آن برخورد می‌شود.

در این جلسه مطرح شد دامنه قیمت بلیت پروازهای ویژه ایام اربعین حدفاصل 20 تا 30 مهرماه با احتساب مسافت مبدا و مقصد است و در قبال بلیت‌های دو طرفه، اگر رفت‌ و یا برگشت در بازه‌های زمانی ذکر شده 10 روزه نباشد، شرکت‌ها موظف‌اند نرخ اعلامی ویژه اربعین را در نظر بگیرند.

معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گزارشی از برنامه‌ریزی انجام‌شده در خصوص مدیریت و برنامه‌ریزی در مدیریت سفرهای اربعین ارائه کرد و گفت: 2500 دستگاه اتوبوس درون شهری برای جابه‌جایی زوار بین مرز تا پایانه مرزی و 1250 دستگاه دیگر داخل خاک عراق تا مرز به زائران خدمات ارائه می‌کنند.

در این جلسه عنوان شد، نرخ بلیت ویژه اتوبوس‌ها به مناسبت ایام اربعین حسینی سال جاری افزایش نداشته است،‌اما افزایش قیمتی که در ابتدای سال جاری برای اتوبوس‌ها در نظر گرفته شده است موجب تغییر اندکی در قیمت بلیت اتوبوس‌های ویژه اربعین می‌شود.

انجام 722 پرواز حج با 10 فروند ناوگان عملیاتی

در ابتدای این نشست تورج دهقانی زنگنه مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) گزارش عملیات حج را ارائه کرد و گفت: آخرین پرواز حج ایران ایر از فرودگاه مدینه منوره در تاریخ 18 شهریورماه در فرودگاه امام خمینی (ره) به زمین نشست و عملیات حج تمتع پایان یافت.

زنگنه با اشاره به آمار عملیات رفت حج تمتع 98 اظهار کرد: پس از اعزام عوامل از 14 تیرماه، عملیات رفت به‌طور رسمی در تاریخ 17 تیر سال جاری آغاز شد و 15 مردادماه پایان یافت. طی این 33 روز، 88 هزار و 561 زائر با انجام 360 پرواز جابه‌جا شدند که 43 درصد پرواز‌ها به مقصد جده( 153 پرواز) و 57 درصد پرواز‌ها به مدینه منوره (207 پرواز) انجام شد و مجموع تأخیر در کل پروازها 19 دقیقه و میزان بار جابه‌جا شده نیز1 میلیون و 594 هزار و 132 کیلو بوده‌ است.

مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به آغاز عملیات بازگشت از 25 مرداد و پایان عملیات در بامداد 18 شهریورماه سال جاری گفت: در عملیات بازگشت در 24 روز با 362 پرواز و 2185 ساعت پرواز، تعداد 88 هزار و 521 حاجی/حاجیه و بیش از 2200 تن بار منتقل شدند و میانگین تأخیر پروازها کمتر از 10 دقیقه بوده‌ است. همچنین 157 پرواز معادل 44 درصد از فرودگاه جده و 205 پرواز معادل 56 درصد پروازها از فرودگاه مدینه منوره به 19 ایستگاه‌های پروازی انجام شده است.

کاهش 74 درصدی میانگین تأخیرهای پروازهای حج

مدیرعامل ایران‌ایر یادآور شد: 362 پرواز عملیات بازگشت توسط 61 خلبان، 26 کمک‌خلبان، 13 مهندس پرواز در قالب 4370ساعت/مهندس برای انجام امور تعمیراتی، 80 نفر سرمهماندار و 300 نفر مهماندار انجام شده است.

وی در ادامه با اشاره به آمار کل عملیات رفت‌وبرگشت حج تمتع 98 بیان داشت: عملیات در 57 روز با انجام 722 پرواز در قالب 4332 ساعت و حمل بیش از 3700 تن بار با 10 فروند ناوگان عملیاتی و میانگین تأخیر 14 دقیقه درمجموع رفت‌وبرگشت انجام شد.

کاپیتان زنگنه سپس به مقایسه عملیات حج 97 و 98 پرداخت و گفت: در عملیات پروازهای حج امسال شاهد افزایش 98 درصدی تعداد زائران اعزامی و افزایش 97 درصدی پروازها، افزایش 70 درصدی ایستگاه‌های عملیاتی، کاهش 74 درصدی میانگین تأخیر نسبت سال قبل بوده‌ایم.

مدیرعامل ایران ایر در خصوص عملکرد بخش ارتباطات و اطلاع‌رسانی این شرکت در قبال عملیات حج تمتع امسال نیز یادآور شد: در همین مدت 183 خبر، 140 اینفوگرافی، 40 کلیپ اطلاع‌رسانی پایان عملیات رفت‌وبرگشت، 3 کنفرانس خبری برای آغاز و پایان رفت و پایان برگشت، 8 گزارش تصویری تولیدی، 17 مصاحبه در رادیو سراسری، هماهنگی و زیرنویس اطلاعات از طریق صداوسیما در شبکه خبر و 19 شبکه استانی انجام شد.

وی افزود: همچنین 754 خبر توسط خبرگزاری‌های رسمی در طول عملیات رفت‌وبرگشت تهیه شد و شاهد 4898 مرتبه بازنشر خبر‌های تولیدی هما در 278 سایت، 12578 مرتبه بازنشر خبر‌های تولیدی خبرگزاری رسمی در سایت‌ها و پایگاه‌های خبری بوده‌ایم.

حفظ عزت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در عملیات حج تمتع

وزیر راه و شهرسازی ضمن قدردانی از مدیرعامل ایران ایر و تمامی دست‌اندرکاران حوزه حمل‌ونقل هوایی اظهار داشت: عملیات حج تمتع امسال برخلاف تمام نگرانی‌ها به‌خوبی انجام گرفت و عزت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران حفظ شد.

محمد اسلامی بر پیگیری هزینه‌های ایران ایر تأکید کرد و گفت: براساس تأکید معاون اول رئیس‌جمهوری و خواسته وزارت راه و شهرسازی هزینه واقعی و قیمت تمام‌شده خدمات ایران ایردر خصوص پروازهای حج پرداخت شود.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار