gardeshban.ir

گرجستان کشوری است که دارای ذخایر طبیعی و مناظر طبیعی شگفت‌انگیزی است.
کد خبر: ۱۷۷۶۲
تاریخ انتشار : دوشنبه ۰۸ مهر ۱۳۹۸-1398 July 08
گردشبان (gardeshban.ir) :
گرجستان کشوری است که دارای ذخایر طبیعی و مناظر طبیعی شگفت‌انگیزی است. البته در کنار این همه زیبایی، مقصدی است که برای هر گردشگری دارای بودجه‌ای دوستانه و مناسب است. طبیعت و زیبایی‌های آن برای برخی از گردشگران در انتخاب مقصد بسیار مهم است. 

گرجستان نیز از آن دسته کشور‌هایی است که کوه، رود، دریا، دشت و جنگل به یکدیگر پیوند خورده‌اند. برخی از پارک‌های طبیعی گرجستان را در این مقاله معرفی خواهیم کرد.

معرفی پارک‌های ملی و طبیعی کشور گرجستان/تصاویر

پارک ملی کازبگی؛ محبوب‌ترین گنجینه ی طبیعی گرجستان

احتمالا یکی از محبوب‌ترین گنجینه ی طبیعی در گرجستان، پارک ملی کازبگی است که در 150 کیلومتری تفلیس و سمت شرق رشته کوه‌های قفقاز قرار دارد. سالانه صدها مسافر برای لذت بردن از این منطقه و اطراف آن به کازبگی سفر می‌کنند. این پارک ملی زیبا در سال 1976 کشف شد و در حال حاضر حدود 9030 هکتار را پوشش می‌دهد. گونه‌های گیاهی این منطقه بسیار متنوع است و همچنین زیستگاه حیوانات کمیابی نیز هست.

معرفی پارک‌های ملی و طبیعی کشور گرجستان/تصاویر


پارک ملی لاگودخی؛ یکی از قدیمی ترین پارکهای گرجستان

این طبیعت زیبا در کوهپایه‌های مرکزی قفقاز واقع شده و با داغستان هم مرز است و در نزدیکی روستایی به نام لاگودخی قرار گرفته است. لاگودخی، یکی از قدیمی‌ترین پارک‌های ملی و طبیعی گرجستان به شمار می‌‌آید. این منطقه از نظر زمین، محل قرارگیری و همچنین آب و هوا، منحصر‌به‌فرد است. 

گونه‌های منحصر به فرد و نادر حیوانات و گیاهان در لاگودخی به چشم می‌خورد. این طبیعت زیبا دارای دو آبشار، یک دریاچه‌ی دیدنی، یک قصر قرون وسطایی و پنج مسیر کوهنوردی است. با اتوبوس، تاکسی یا تور‌های سازمان یافته به راحتی می‌توانید به سوی این طبیعت زیبا سفر کنید.

معرفی پارک‌های ملی و طبیعی کشور گرجستان/تصاویر

پارک ملی متیرالا؛ نگل‌های بارانی این منطقه پوشش گیاهی متنوع

پارک ملی متیرالا در Kobuleti واقع شده و حدود 300 کیلومتر از تفلیس فاصله دارد. این پارک ملی در سال 2006 به منظور حفاظت از جنگل‌های Colchis تاسیس شد. پارک دارای مساحتی حدود 6000 هکتار است. جنگل‌های بارانی این منطقه پوشش گیاهی متنوعی را خلق کرده است. 

بیش از 96 گونه حیوانی در این منطقه زندگی می‌کنند که 23 مورد آن در کتاب قرمز گرجستان آمده است. چشمه‌های شفابخش و معدنی این منطقه نیز بسیار معروف است و بسیاری از افراد برای بهره بردن از خاصیت شفا‌دهنده‌ی این چشمه‌ها به پارک ملی متیرالا سفر می‌کنند.

معرفی پارک‌های ملی و طبیعی کشور گرجستان/تصاویر

پارک ملی ساتاپلیا؛ مرتفع ترین پارک گرجستان

یکی از گنجینه‌های طبیعی گرجستان که در نزدیکی کوتایسی قرار گرفته است. تاپلی در زبان گرجی به معنای عسل است، این منطقه نیز مکان مناسبی برای زندگی زنبور‌ها و همچنین تولید عسل است. قلمرو این پارک ملی، عمدتا از جنگل‌های سرسبز پوشیده شده است، طوری که نور خورشید هم به سختی در آن نفوذ می‌کند. 

این پارک ملی 500 متر بالاتر از سطح دریا واقع شده است، بنابراین آب و هوای نیمه گرمسیری در این منطقه حاکم است. غار‌های این منطقه نیز بسیار معروف و منحصربه‌فرد هستند پس برای اینکه بتوانید از این منطقه بازدید جامعی داشته باشید، بهتر است با تور‌های گردشگری همراه شوید.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار