gardeshban.ir

رئیس بسیج جامعه پزشکی کشور از برپایی بیش از 100 موکب درمانی و پزشکی در مسیر پیاده‌روی اربعین خبر داد.
کد خبر: ۱۷۷۸۱
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۰۹ مهر ۱۳۹۸-1398 July 09
گردشبان (gardeshban.ir) :
ابراهیم متولیان با اشاره به اقدامات بسیج جامعه پزشکی برای خدمت‌رسانی به زائران اباعبدالله الحسین(ع) در مسیر پیاده روی اربعین اظهار کرد:  بسیج جامعه پزشکی به عنوان یک نهاد مردمی و انقلابی با اتکا به بیش از ۱۸۰ هزار عضو خود، خدمت رسانی بی مزد و منت را شعار و شیوه خود قرار داده و در این مسیر در سال های اخیر کوشیده است در کنار سایر نهادها به تامین نیازهای بهداشتی و درمانی زائران اباعبدالله الحسین(ع) بپردازد. لذا این سازمان از مدت‌ها قبل برای تشکیل موکب های بهداشتی و درمانی برنامه ریزی علمی را صورت داده و جلسات کارشناسی با حضور برخی موکب داران عراقی برگزار کرده است.

 وی ادامه داد: در اربعین امسال نیز بسیج جامعه پزشکی بیش از ۱۰۰ موکب درمانی با کمک رده‌های استانی و با همکاری دانشگاه های علوم پزشکی در مسیر پیاده روی اربعین ایجاد می‌کند.

متولیان در ادامه اظهار کرد: بیش از ۷۵۰ نفر از 17 الی 30 مهر در مسیر راهپیمایی اربعین به صورت شبانه روی در مواکب  به زائران خدمت رسانی خواهند کرد و این در حالی است که صدها نفر از همکاران جامعه سلامت در لیست انتظار مترصد حضور در تیم های بهداشتی و درمانی هستند.

رئیس بسیج جامعه پزشکی افزود: بسیج جامعه پزشکی با همکاری سمن‌ها و نهادهای مردمی تلاش کرده است تا امسال برای اولین بار در مسیر راهپیمایی اربعین سید و سالار شهیدان میز تخصصی پزشکی برای خدمت رسانی به زائران تدارک ببیند.

وی در ادامه درباره جزئیات طرح میز تخصصی پزشکی در مسیر راهپیمایی اربعین بیان کرد: زائران سید و سالار شهیدان در مسیر پیاده‌روی نیازمند خدمات توانبخشی و فیزیوتراپی هستند به همین دلیل میز خدمات توانبخشی و فیزیوتراپی را در مسیر راهپیمایی اربعین قرار دادیم.

متولیان ادامه داد: همچنین میز طب سنتی در مسیر راهپیمایی در نظر گرفتیم تا پزشکان متخصص طب سنتی توصیه های لازم را برای پیشگیری از بیماری به زائران بیان کنند و این میزهای تخصصی پزشکی در نجف، کربلا، مسیرهای پیاده روی اربعین و حرمین امامین شریفین در کاظمین و سامرا مستقر شده‌اند و تیم‌های خدمت رسان به زائران خدمت رسانی می‌کنند.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار