gardeshban.ir

سفر فوق العاده است اما اغلب با انتخابهای لوکس همراه می شود.برآورده شدن این انتظارات کمی مشکل است.اما اگر کم توقع باشید و از آنچه که هست نهایت لذت راببرید.
کد خبر: ۱۷۷۹۹
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۰۹ مهر ۱۳۹۸-1398 July 09
گردشبان (gardeshban.ir) :
سفر فوق العاده است اما اغلب با انتخابهای لوکس همراه می شود. برآورده شدن این انتظارات کمی مشکل است. اما اگر کم توقع باشید و از آنچه که هست نهایت لذت راببرید، می توانید سفری خاطره انگیز را رقم بزنید.

1.کاهش سفرهای هوایی

مسافرت های هوایی معمولا دارای طرفداران زیادی است ،زیرا سریعتر و راحتر به مقصد خواهید رسید.اما نباید از هزینه ها و همچنین تولید گازهای گلخانه ای توسط سوخت هواپیما غافل شد.به جای آن می توانید از اتوبوس،قطار و یا حتی ذوچرخه استفاده کنید فقط کافیست مسیری نزدیکتر و سر راست تر را انتخاب کنید.

2.خواستار حمل و نقل عمومی

از دوستداران استفاده از حمل و نقل عمومی باشید.امن ترین و کارآمدترین وسیله برای رفت و آمد در مقصد ،استفاده از حمل و نقل عمومی می باشد.استفاده از این وسایل هم نیاز به آگاهی و آموزش دارد زیرا مثلا در اتوبوس هنگام شلوغی باید مراقب باشید تا جیب شما را نزنند.

3.بسته بندی مناسب

سبک بودن چمدان باعث می شود هم خود شما راحتتر باشید و هم اشیاء با ارزش کمتری را باخود همراه می کنید و هم مجبور نیستید برای اضافه بار هزینه ای پرداخت کنید.در مقصد نیز به اندازه کافی برای خرید از مردمان محلی و صنایع دستی آنان جا خواهید داشت.

4.محلی باشید

به جای هتل در محل های کمپ و یا روستا میان مردمان محلی ساکن شوید.هم به جذابیت سفر شما افزوده می شود و هم هزینه ی کمتری متحمل می شوید.

5.زباله ها را فراموش نکنید

بعد از اینکه در مکانی اقامت داشتید،قبل از رفتن آشغال هایی که تولید کرده اید و یا بر روی زمین ریخته اید را جمع کنید و در سطل بیندازید.بااین کار هم به سلامت محیط زیست کمک کرده اید و هم مکان را برای مسافران بعدی تمیز کرده اید.

6.قوانین محلی را بدانید

حتما در رابطه با قوانینی نظیر ممنوعیت تغذیه ی حیوانات و یا مسیرهای پیاده روی و...اطلاعاتی کسب کنید و به انها احترام بگذارید.زیرا برعکس آنها را انجام دادن نشانه ی بی ادبی و بی فرهنگی کشورتان است.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار