gardeshban.ir

دبیر ستاد مرکزی اربعین با اشاره به اینکه زائران اربعین بدون توجه به فضاسازی‌ها در سامانه سماح نام‌نویسی کنند، به تشریح هزینه‌های دریافتی از زائران در این سامانه پرداخت.
کد خبر: ۱۷۸۰۱
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۰۹ مهر ۱۳۹۸-1398 July 09
گردشبان (gardeshban.ir) :
احمد محمدی‌فر، دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی با اشاره به هزینه‌های بیمه و خدمات درمانی در سامانه سماح اظهار داشت: بر اساس مصوبات ستاد مرکزی اربعین مقرر شد تمام زائران اربعین در سامانه سماح نام‌نویسی کنند.

وی به دلایل لزوم نام‌نویسی زائران اربعین در سامانه سماح اشاره کرد و گفت: ۷ هزار تومان به منظور ارائه خدمات درمانی برای هلال احمر مصوب شده است که این مبلغ برای تأمین بخشی از هزینه‌های هلال‌احمر که در عراق صورت می‌گیرد، پیش‌بینی شده است. این هزینه به درخواست جمعیت هلال‌احمر بوده و ستاد اربعین این مبلغ را به تصویب رسانده است. البته ناگفته نماند که این خدمات برای زائران رایگان است و تمام زائران می‌توانند از خدمات درمانی بهره‌مند شوند.

محمدی‌فر با بیان اینکه خدمات بیمه‌ای نیز برای زائران پیش‌بینی شده است، خاطرنشان کرد: با وجود افزایش تعهدات بیمه‌گر، امسال افزایش هزینه بیمه نداشتیم و زائران با پرداخت ۱۵ هزار تومان در سامانه سماح زیرپوشش بیمه قرار می‌گیرند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر نحوه انتخاب بیمه‌گر برای زائران اربعین تصریح کرد: مناقصه برای انتخاب بیمه‌گر صورت گرفته و در نهایت بیمه ایران برای این منظور مورد پذیرش واقع شده است. پس تمام هزینه‌هایی که در سامانه سماح برای بیمه زائران اخذ می‌شود، به بیمه ایران تخصیص می‌یابد و سازمان حج و زیارت تنها مسؤول پیگیری و ثبت‌نام در سامانه سماح است.

دبیر ستاد مرکزی اربعین بابیان اینکه زائران حتما پیش از سفر اربعین خود را بیمه کنند، گفت: دلیل اصلی برای نام‌نویسی در سامانه سماح نیز بهره‌مندی زائران از خدمات بیمه‌ای است، چرا که سفر اربعین با سایر سفر‌ها متفاوت است و خطرات احتمالی را باید مدنظر قرار داد، علاوه بر آن مرگ طبیعی نیز ممکن است اتفاق بیفتد، بر همین اساس از زائران تقاضا داریم برای راحتی خاطر خود و خانواده و بدون توجه به برخی فضاسازی‌ها در سامانه سماح نام‌نویسی کرده و از خدمات بیمه‌ای بهره‌مند شوند. مطمئن باشند که این هزینه‌ها برای سلامت خود زائران اخذ می‌شود.

وی با اشاره به نظارت بر خدمات بیمه‌ای نیز گفت: خدمات بیمه‌ای و بهداشتی مورد بررسی و نظارت قرار می‌گیرد و زائران نیز می‌توانند انتقادات و پیشنهاد‌های خود را به ما منتقل کنند. کارشناسان بیمه نیز در نقاط مختلف داخل خاک کشور و مسیر پیاده‌روی اربعین در عراق مستقر هستند تا به زائران خدمت کنند.

محمدی‌فر گفت: تعهدات بیمه ایران علاوه بر فوت و نقص عضو، انتقال بیماران به کشور به وسیله آمبولانس‌های مجهز در عراق است که امیدواریم تمام زائران اربعین در سلامت کامل به این سفر مشرف شده و به کشور بازگردند.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار