gardeshban.ir

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی گفت: یک پنجم اشتغال ایجاد شده در ۱۰ سال اخیر مربوط به حوزه گردشگری است.
کد خبر: ۱۷۸۱۹
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۰۹ مهر ۱۳۹۸-1398 July 09
گردشبان (gardeshban.ir) :
ولی تیموری در همایش گردشگری آموزش، مهارت و اشتغال که به مناسبت گرامیداشت هفته گردشگری در دانشگاه سمنان برگزار شد اظهار کرد: هزینه ایجاد فرصت‌های شغلی در بخش گردشگری کمتر از دیگر بخش‌ها است.

وی با بیان اینکه در طول یک دهه گذشته،از هر ۵ شغل ایجاد شده یک شغل در حوزه گردشگری است افزود: گردشگری زمینه ساز اشتغالزایی در کشور است و  تمام اقشار جامعه را در بر می‌گیرد.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی با اشاره به سرمایه‌گذاری کشورهای دنیا در حوزه گردشگری خاطرنشان کرد: در حال حاضر ٣٢٠ میلیون شغل در حوزه گردشگری در دنیا وجود دارد.

 تیموری بر ضرورت  آموزش گردشگری در تمام بخش‌ها و سطوح تاکید و تصریح کرد: امروز در عرصه جهانی صنعت گردشگری به این درک رسیده است که آموزش تئوری جوابگو نیست و از همین رو به جای آموزش بیشتر از حرفه و مهارت‌آموزی استفاده می شود

وی از در دست تدوین بودن سند نظام جامع آموزش گردشگری کشور خبر داد و گفت: این سند که تحت عنوان سند نظام جامع آموزش گردشگری کشور  با رویکرد تحولی در دست تدوین است سرفصل های آموزشی آن با همکاری دفتر برنامه‌ریزی آموزشی وزارت علوم به روز رسانی شده است.

معاون وزیر میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی با اشاره به لزوم توجه به همه ظرفیت‌های کشور ادامه داد: توسعه گردشگری در کشور باید همراه با توسعه پایدار و با توزیع متناسب در کل کشور باشد.

وی از برنامه‌ریزی برای ثبتروز گردشگری در تقویم خبر داد و گفت: روز گردشگری به عنوان روزی برای یادآوری و تبیین جایگاه گردشگری در اقتصاد و سایر بخش های کشور در تقویم کشور ثبت خواهد شد .

تیموری همچنین از عزم این وزارتخانه جدیدالتاسیس برای تدوین مسیرهای جدید گردشگری در کشور خبر داد و اضافه کرد: برای اولین بار تقویم رویدادهای گردشگری کشور تدوین شده است .

وی با اشاره به برخی برنامه‌های استان سمنان در حوزه گردشگری خاطرنشان کرد: براساس تقویم برنامه‌های گردشگری، آبان ماه جشنواره ایل سنگسری در استان سمنان برگزار می‌شود.

معاون وزیر با اشاره به آینده صنعت گردشگری در استان گفت: استان سمنان در مسیر رشد و توسعه گردشگری قرار دارد و محور توسعه استان نیز بر مبنای گردشگری تدوین شده است.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی در همایش گردشگری آموزش، مهارت و اشتغال در دانشگاه سمنان به مناسبت گرامیداشت هفته گردشگری:

سند نظام جامع آموزش گردشگری کشور  با رویکرد تحولی در دست تدوین است و با همکاری دفتر برنامه ریزی آموزشی وزارت علوم به روز رسانی سرفصل های آموزشی گردشگری در دست تدوین است.

مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار