gardeshban.ir

با توجه به افزایش روزافزون تعداد سفرهای انفرادی که حدود دوسوم آن‌ها توسط زن‌ها انجام می‌شود، لزوم آشنایی با تجهیزات و اپلیکیشن‌های این نوع سفر اهمیت بیشتری پیدا کرده است.
کد خبر: ۱۷۸۳۸
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۸-1398 July 10
گردشبان (gardeshban.ir) :
امروزه سفر انفرادی، طرفداران زیادی پیدا کرده است و زن‌ها پیشتاز این رقابت هستند. طبق اعلام دانشکده‌ی بازرگانی دانشگاه جرج واشینگتن، در حال حاضر تقریباً دوسوم مسافران را زنان تشکیل می‌دهند. سایت هاستل‌ورلد نیز شاهد افزایش ۴۵ درصدی رزرو انفرادی زنان در فاصله‌ی سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۷ بوده است. در هر صورت، سفر انفرادی دلهره‌آور و گاهی اوقات چالش‌برانگیز می‌شود و به همین دلیل باید ابتدا تمام تجهیزات و اپلیکیشن‌های لازم برای حفظ امنیت و برقراری ارتباط با دیگران را مهیا و سپس چنین سفری را شروع کرد.

چمدان هوشمند

هنگامی که به تنهایی سفر می‌کنید، تمام‌شدن باتری و آنتن‌ندادن تلفن همراه می‌تواند دردسر زیادی به وجود آورد؛ به‌خصوص که امروزه اکثر ما، مخاطبان مهم و برنامه‌ی سفرمان را به‌صورت دیجیتالی ذخیره می‌کنیم. به همین دلیل بهتر است به فکر خرید یک چمدان هوشمند نظیر چمدان Away باشید که مجهز به شارژر باتری تلفن است و حتی هنگام شلوغی فرودگاه می‌توانید گوشی خود را با کمک آن به‌راحتی شارژ کنید. شرکت Away جی‌پی‌اس‌های چمدان نیز می‌فروشد که امکان ردیابی آن با تلفن‌همراه وجود دارد و به این ترتیب می‌توانید از گم‌شدن آن جلوگیری کنید.

یکی دیگر از کارهای ضروری برای سفر انفرادی، خرید یک شارژر قابل‌حمل با ظرفیت بالا و کیفیت عالی است که بتوانید برای همه‌ی وسایل الکتریکی خود از آن استفاده کنید؛ مثل پاوربانک Anker PowerCore Speed 20000 که بسیار سبک بوده و سرعت شارژ با آن به نسبت شارژرهای معمولی بسیار سریع‌تر است.

دوست‌یابی

یادتان باشد، سفر انفرادی به معنای تنهاماندن نیست و می‌توان از طریق اپلیکیشن‌ها و انجمن‌های آنلاین متعدد، با دیگران رابطه برقرار کرد. فرقی نمی‌کند که به کجای دنیا سفر کرده باشید، اپلیکیشنی مانند Take Meetup، شما را به گروه‌های محلی که علایق مشترکی با شما دارند، متصل می‌کند. از صخره‌نوردی در ملبورن تا رقص سامبا در آمستردام و همراه‌شدن با نوازنده‌های کیپ تاون، هر علاقه‌ای که داشته باشید، این اپلیکیشن به شما کمک می‌کند تا با گروه موردعلاقه‌تان ارتباط برقرار کنید.

اگر به‌دنبال برنامه‌ای مخصوص خانم‌ها هستید، اپلیکیشن رایگان Tourlina را امتحان کنید که زنان علاقه‌مند به سفر را از طریق علایق یا برنامه‌ی سفر مشترک و مشابه به هم وصل می‌کند. فقط کافی است جزئیات علایق و برنامه‌های خود برای سفر را وارد کنید تا فهرستی از کاربران تأییدشده‌ی خانم که مشابه شما هستند، نشان داده شود و بتوانید با آن‌ها ارتباط برقرار کنید.

تعداد انجمن‌های بانوان هر روز بیشتر می‌شود و همین موضوع باعث شده است که سفر انفرادی به یک سفر برنامه‌ریزی‌شده و راحت برای زن‌ها تبدیل شود. در گروه فیسبوک Women Who Travel نیز ۱۴۰ هزار زن نه‌تنها نکات و تجربیات سفرشان را به اشتراک می‌گذارند، بلکه با یکدیگر دوست می‌شوند و همین موضوع گاهی اوقات باعث سفرهای گروهی آن‌ها به کشورهای خارجی می‌شود.

غذا خوردن

امروزه تنها غذاخوردن رایج شده است. طبق گزارش اپلیکیشن Bookatable، طی سه سال گذشته، تعداد رزروهای میز انفرادی ۳۸ درصد افزایش یافته است. علاوه بر این، برخی رستوران‌ها به غذاخوری انفرادی اختصاص دارند، نظیر رستوران ژاپنی Ichiran که در سال ۲۰۰۴ فعالیت خود را در آمریکا آغاز کرد و کاسه‌های رامن برنج را در اتاقک‌های تک‌نفره سرو می‌کند تا بدون اینکه چیزی باعث حواس‌پرتی مهمانان شود، با خیال راحت غذایشان را هورت بکشند.

در هر صورت پیداکردن رستورانی که بتوانید در آن راحت باشید، گاهی اوقات دشوار است. اپلیکیشن رایگان Alix، رستوان‌های مناسب برای مسافران انفرادی زن را پیشنهاد می‌دهد که توسط مسافران زن مشابه تأیید و عواملی نظیر میزبانی گرم، محیط و از همه مهم‌تر، کیفیت غذا در نظر گرفته شده است. این اپلیکیشن در حال حاضر در لندن، نیویورک، سان فرانسیسکو و پاریس در دسترس است.

با وجود لذتی که در تنها خوردن وجود دارد؛ اما شاید گاهی اوقات دلتان بخواهد در کنار دیگران غذا بخورید. غذاخوردن با مردم محلی می‌تواند راهی میان‌بر برای کسب تجربه‌های فرهنگی باشد. گردشگران می‌توانند از اپلیکیشن EatWith استفاده کنند که امکان غذاخوردن در خانه‌های محلی و کارگاه‌های تخصصی آشپزی را در بیش از ۱۳۰ کشور دنیا فراهم می‌کند. Airbnb Experiences نیز طیف گسترده‌ای از کلاس‌های آشپزی و غذاخوردن‌های گروهی را به مسافران زن پیشنهاد می‌دهد. اگر هم می‌خواهید خیال‌تان از بابت این اپلیکیشن‌ها راحت شود، می‌توانید رتبه‌بندی و نظرات کاربران آن را مشاهده کنید.

امنیت سفر

وقتی در محل زندگی خود هستید، می‌دانید که چطور با حفظ ایمنی شخصی به فعالیت‌هایتان برسید؛ اما هنگام سفر در کشورهای خارجی باید اطلاعات لازم برای تأمین امنیت خودتان را داشته باشید که برای این منظور می‌توانید از اپلیکیشن‌های ردیاب جی‌پی‌اس استفاده کنید که موقعیت مکانی شما را ثبت کرده و در شرایط اضطراری، پیام‌هایی را به خانواده یا مقامات ذی‌ربط ارسال می‌کند. از میان این اپلکیشن‌ها می‌توان به TripWhistle اشاره کرد که مسافران زیادی آن را تأیید کرده‌اند و به ۷۰ شماره‌ی اضطراری مختلف در سراسر جهان متصل می‌شود. علاوه بر این، مسافران را به خدمات اورژانس محلی متصل می‌کند، به‌طوری که در زمان تماس با آن‌ها، موقعیت مسافر را در اختیار مقامات قرار می‌دهد.

گوگل مپ و واتس‌اپ یا اپلیکیشن‌های حمل‌ونقل نظیر اوبر و Lyft نیز امکان اشتراک موقعیت زنده‌ی مسافران را فراهم کرده‌اند و به این ترتیب دوستان‌ این افراد (در صورتی که فرد مایل باشد) می‌توانند موقعیت مکانی آن‌ها را ردیابی کنند. داشتن حس امنیت به شما شجاعت لازم را می‌دهد تا دل را به دریا بزنید و از منطقه‌ی امن محل زندگی‌تان فاصله بگیرید.

زبان

در سفر انفرادی، افراد برای برقراری ارتباط با دیگران با مشکل مواجه می‌شوند، چه در زمانی که می‌خواهند تاکسی بگیرند یا فقط قصد انتخاب غذا از روی منو را دارند و به همین دلیل احساس انزوا و تنهایی می‌کنند. اینجا است که اهمیت اپلیکیشن‌های ترجمه مشخص می‌شود. گوگل ترنسلیت گزینه‌ی خوبی برای چک‌کردن سریع کلمات است و در صورتی که با تلفظ کلمات مشکل داشته باشید، آن‌ها را بلند تلفظ می‌کند. علاوه بر این، گوگل ترنسلیت گزینه‌ای به نام Tap to Translateروی تلفن همراه دارد که هر متنی را که روی صفحه‌ی تلفن همراه‌ کاربران باشد، به‌سرعت ترجمه می‌کند و برای ترجمه‌ی منوی رستوران‌ها و تابلوی موزه‌ها ایده‌آل است.

با اینکه اپلیکیشن‌های ترجمه در درک مقاصد خارجی به شما کمک می‌کنند؛ اما این یادگیری زبان است که دید جامعی از آنجا در اختیارتان می‌گذارد. در واقع بهترین راه برای یادگیری زبان، آشناشدن با فرهنگ‌های دیگر کشورها است؛ هرچند برای آموختن کلمات پایه‌ی هر زبان می‌توانید از Duolingo استفاده کنید که اپلیکیشن رایگان تلفن همراه است و با بازی‌های یادگیری، امکان آشنایی با زبان‌های دیگر را فراهم کرده است. در این اپلیکیشن می‌توانید با موفقیت در هر مرحله، امتیاز خود را افزایش دهید و بر کلمات، عبارت‌ها و گرامر زبان موردنظرتان مسلط شوید.




مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار