gardeshban.ir

متل قو از معروف‌ترین شهرهای توریستی شمال کشور است که به دلیل جاذبه‌های گردشگری‌اش بسیار محبوب است.
کد خبر: ۱۷۸۴۰
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۸-1398 July 10
گردشبان (gardeshban.ir) :
این شهر زیبا که در اصل سلمانشهر نام دارد در استان مازندران واقع شده و به دلیل وجود یک متل به نام قو به این نام معروف شده است.

اما دلایل محبوبیت این شهر ساحلی زیبا، تنها وجود متلی معروف و دسترسی به ساحل زیبای خزر نیست. متل قو دارای جاذبه‌های گردشگری فراوانی است و از یک طرف به جنگل نزدیک است و از طرفی دیگر در حاشیه دریای خزر قرار دارد و ساحل آن مکان مناسبی برای استراحت و انجام تفریحات آبی است.

مراکز تجاری و خرید نیز به نوبه خود محبوبیت این منطقه را بیشتر کرده‌اند و گردشگران می‌توانند هنگام سفر به متل قو در کنار استفاده از جاذبه‌های طبیعی وسایل مورد نیاز خود را به‌راحتی تهیه کنند.

جنگل‌های زیبا و سرسبز، غار دانیال نبی، روستای اسبچین و… تنها برخی از مکان‌های دیدنی اطراف سلمانشهر هستند که موجب شده‌اند این شهر از جانب مسافران ایرانی و توریست‌های خارجی مورد توجه قرار گیرد.

این شهر در دسته شهرهای گران‌قیمت است و دلیل هم این است که محبوبیت آن موجب شده است بسیاری از سرمایه‌داران در این شهر کسب و کار راه انداخته و به رشد قیمت‌ها بیفزایند. در هر صورت اگر قصد سفر به متل قو را دارید باید بدانید که این شهر در ۲۰ درجه و ۵۱ دقیقه‌ی طول شرقی و ۴۱ درجه و ۳۶ دقیقه‌ی عرض شمالی واقع است و از نظر آخرین تقسیمات کشوری واقع در شهرستان عباس‌آباد تنکابن و بخش سلمانشهر است.

سلمانشهر از شمال به دریای خزر ، از جنوب به رشته کوه البرز، از شرق به شهر کلارآباد و از غرب به شهر عباس‌آباد منتهی است. مساحت این شهر بالغ بر ۷۵۰ هکتار است و در فاصله‌ی ۱۹۴ کیلومتری غرب ساری و ۲۱۶ کیلومتری شمال شرقی تهران قرار دارد.





مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار