gardeshban.ir

ناسا اخیرا در حساب کاربری خود در اینستاگرام تصویری زیبا از شفق قطبی منتشر کرده است.
کد خبر: ۱۷۸۶۵
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۸-1398 July 11
گردشبان (gardeshban.ir) : "نیک هگ" (Nick Hague) فضانورد امریکایی ناسا روز گذشته در حالیکه در حال آماده شدن برای بازگشت به زمین بود از ایستگاه فضایی بین المللی تصویری زیبا از شفق قطبی ثبت و منتشر کرد. نیک هگ امروز به زمین باز خواهد گشت و ماموریت ۲۰۰ روزه وی پایان خواهد یافت.

تصویری که نیک هگ به ثبت رسانده تصویری از شفق قطبی در زمین است. شَفَق قُطبی یکی از پدیده‌های جوی کرهٔ زمین است. شفق قطبی پدیدهٔ ظهور نور‌های رنگین و متحرک در آسمان شب است و معمولاً در عرض‌های نزدیک به دو قطب زمین که بر اثر برخورد ذرات باردارِ بادِ خورشیدی و یونیزه شدن مولکول‌های موجود در یون‌سپهر (یونوسفر) زمین به وجود می‌آید.

شفق‌های قطبی نور‌های زیبایی هستند که به‌طور طبیعی در آسمان دیده می‌شوند. آن‌ها در یونوسفر تشکیل می‌شوند و در سپیده‌دم قطبی قابل مشاهده هستند. فضانوردان ایستگاه فضایی بین المللی در حالیکه در فاصله ۲۸ هزار کیومتر بر ساعت از زمین در حال چرخش بودند موفق به مشاهده این دیده شدند.

امروز نیک هگ به همراه ۲ فضانورد دیگر به نام‌های "الکسی اوچینین" (Alexey Ovchinin) از روسکاسموس و "هزاع المنصوری" (Hazzaa Ali Almansoori) شهروند اماراتی به زمین بازخواهند گشت. بنابر برنامه ریزی‌ها این سه نفر امروز حدود ساعت ۳ عصر به وقت تهران به زمین بازخواهند گشت.

مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار