gardeshban.ir

سخنگوی وزارت خارجی ترکیه می‌گوید کاردار سفارت آمریکا در آنکارا برای توضیح در مورد فعالیت این سفارتخانه در رسانه‌های اجتماعی احضار شده است.
کد خبر: ۱۷۹۸۵
تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۸-1398 July 14
گردشبان (gardeshban.ir) : «حامی آکسوی»، سخنگوی وزارت خارجه ترکیه از احضار «جفری هانوفر»، کاردار سفارت آمریکا در «آنکارا» خبر داد.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، جفری هانوفر، کاردار سفارت آمریکا به دلیل عدم حضور «دیوید ساترفیلد» سفیر این کشور در ترکیه در پی "پسندیدن" مطلبی توسط حساب کاربری توییتر سفارت آمریکا در ترکیه احضار شده است.

سخنگوی وزارت خارجه ترکیه می‎گوید "از کاردار خواستیم رویکرد روشن و واضح تری در مورد اشتباه صورت گرفته در رسانه‌های اجتماعی ارائه کند. "

پیش از این «سدات اونال»، معاون وزیر خارجه ترکیه، با هانوفر دیدار کرده و از وی خواستار توضیح شده بود.
 
سفارت آمریکا علاوه بر عذرخواهی، "پسندیدن" مطلبی توسط حساب کاربری خود را در توییتر اقدامی سهوی و بابت آن عذرخواهی کرد.

حساب توییتری سفارت آمریکا پیشتر مطلب یکی از اعضای یک گروه غیرقانونی اعلام شده توسط دولت ترکیه مبنی بر آرزوی مرگ یکی از مقامات این کشور را پسندیده بود.
 
این فرد دارای ارتباطاتی با «فتح الله گولن» که دولت ترکیه وی را عامل کودتای نافرجام سال ۲۰۱۶ می‌داند، نیز است.

این حادثه در میانه تنش‌های واشنگتن و آنکارا سبب شد تا «مولود چاووش اوغلو»، وزیر خارجه ترکیه نیز به آن واکنش نشان داده و خواستار تصحیح این اشتباه شود.

روابط ترکیه و آمریکا در ماه‌های اخیر به دلیل طیف وسیعی از موضوعات از جمله خرید سامانه دفاع موشکی اس ۴۰۰ روسیه توسط ترکیه، اختلاف در موضوع سوریه و بازداشت کارکنان محلی کنسولگری آمریکا در ترکیه با چالش‌های عمده‌ای مواجه شده است.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار