gardeshban.ir

روستای انبوه در استان گیلان بازمانده از دوران كهن و جلوه‌گاهی از فرهنگ تاریخی مردمان گیل و دیلم است.
کد خبر: ۱۸۰۱۵
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۸-1398 July 15
گردشبان (gardeshban.ir) :
روستایی که در طول عمر دراز خود میراث مردم گیل و دیلم را حفظ کرده و این روزها یکی از جاذبه های بکر و کم نظیر گردشگری به شمار می رود. 

گفته می‌شود قدمت سكونت انسان در روستای "انبوه” به سه هزار و ۵۰۰سال قبل از میلاد می‌رسد و این روستا كه در دامنه كوه‌های البرز شمالی در دل كوه و درامتداد گردنه "نواخان” قرار گرفته، به دلیل بن‌بست جغرافیایی، عدم دسترسی آسان و وفاداری مردمان آن به آیین‌ها و رسوم كهن، هنوز فرهنگ غنی كار، تلاش، زحمت و رسوم و باورداشت‌های آیینی را حفظ کرده است.


انار یکی از محصولات اصلی این روستا است و به تبع آن، جشن انار هم یکی از مهم‏ترین مراسم محلی روستا. این جشن، در طلوع صبح روز جمعه (یکی از روزهای ۲۰ الی ۲۵ مهر) هر سال، با ندای «یا الله» پاکارکرپی ـ کسی که به مدت یک سال از طرف باغداران، برای نگهبانی از باغات انار انتخاب شده است ـ برگزار می‏شود. 

در این روز، تمام مردم روستا (حتی کسانی که بیرون از روستا زندگی می‏کنند) برای کمک و چیدن انار به روستا می‏آیند و با وسیله نقلیه به سمت باغات انار حرکت می‏کنند. انجام این مراسم تا غروب طول می‏کشد.


روستای تاریخی، توریستی و كوهستانی انبوه را باید در ۱۸۰كیلومتری جنوب شهر رشت و ۱۱۶كیلومتری نیمه شرقی شهرستان رودبار ببینید.

روستای تاریخی، توریستی و كوهستانی انبوه/عکس

روستای تاریخی، توریستی و كوهستانی انبوه/عکس

روستای تاریخی، توریستی و كوهستانی انبوه/عکس
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار