gardeshban.ir

پارک آپلند در مرتفع ترین نقطه از پایتخت زیبای آذربایجان آرمیده و دارای یکی از زیباترین مناظر شهر و خلیج در زیر پاهایش می باشد.
کد خبر: ۱۸۰۸۸
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۸-1398 July 17
گردشبان (gardeshban.ir) :
ساکنین باکو و گردشگران اغلب این پارک را برای پیاده روی و تماشای یکی از جذاب ترین چشم اندازهای باکو انتخاب می کنند. 

این پارک به وسیله قطار کابلی در مسیری 7 تا 8 دقیقه ای از بلوار قابل دسترسی است. علاقمندان می توانند با پیمودن پله های سنگی نیز به آن برسند. پیشنهاد می شود که از بالای میدانی که جایگاه خیابان شهدا و برج های شعله که سمبل مدرن باکوست، به پارک وارد شوید. این ورودی از طریق وسایل نقلیه عمومی و تاکسی قابل دسترسی است. 


می توان از آپلند به عنوان گوشه ای زیبا از باکو نام برد، مکانی فوق العاده و بسیار جذاب برای بازدیدکنندگان خارجی علی الخصوص مسافرینی که برای تماشای بازی های اروپایی به باکو آمده اند. 

علاقمندان می توانند در این پارک به کمک یک ماشین کابلی به مرتفع ترین نقطه باکو بروند، جاییکه می توانند در آن نقطه نظاره گر یکی از زیباترین چشم اندازهای این شهر درست در زیر پاهایشان باشید. از دیگر امکانات پارک آپلند می توان به دو زمین تنیس، دو زمین فوتبال و یک زمین بازی کوچک اشاره کرد. 

در امتداد پارک محوطه ای با افشانه های آب که در اصل یک پارک آبی کوچک است، به چشم می خورد. در واقع محوطه افشانه های آب جایگزین استخری شدند که برای چند دهه در پارک بود و در طول بازسازی های سال 1992 حذف گردید. همزمان با افتتاح محوطه افشانه ای تعداد بازدید کنندگان پارک نیز با رشد 412 درصدی روبرو شد و در همان سال دقیقا بعد از افتتاحش 7500 نفر به بازدیدکنندگان سالانه معمولی اش اضافه گردید. 

می توان از پارک به عنوان پاتوقی بی نظیر برای جوانان کم درآمد و مهاجرین علاقمند به فوتبال نام برد تا جاییکه روزنامه اوماها ورلد هرالد (Omaha World-Herald) از این پارک به عنوان عامل اصلی موفقیت تیم فوتبال دبیرستانی اوماها جنوبی یاد کرده. 

هزینه: اگر از قطار کابلی استفاده کنید 2 منات و اگر پیاده مسیر را طی نمایید رایگان می باشد.


نام سرگرمی

Upland Park

نوع سرگرمی

پارک و باغ

کشور

آذربایجان

شهر

باکو

مدت زمان بازدید

یک ساعت و نیم

نرخ قیمت ورودی

رایگان

آدرس

Parliament Ave., Baku, Azerbaijan

پارک آپلند در مرتفع ترین نقطه از پایتخت آذربایجان+تصاویر

پارک آپلند در مرتفع ترین نقطه از پایتخت آذربایجان+تصاویر

پارک آپلند در مرتفع ترین نقطه از پایتخت آذربایجان+تصاویر

پارک آپلند در مرتفع ترین نقطه از پایتخت آذربایجان+تصاویر
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار