gardeshban.ir

وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزایش قیمت بلیت موزه‌ها و اماکن تاریخی تحت مدیریت خود را ابلاغ کرد.
کد خبر: ۱۸۱۱۴
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۸-1398 July 17
گردشبان (gardeshban.ir) :
وزارت میراث فرهنگی پس از تایید هیات وزیران نرخ بلیت موزه‌ها و اماکن تاریخی در اختیار خود را افزایش داد. با وجود اینکه پیش از این مدیر کل موزه‌های این وزارتخانه اعلام کرده بود که نرخ جدید با پایان فصل پر رونق گردشگری پاییزه ابلاغ می‌شود اما بالا بردن قیمت بلیت موزه‌ها از روز نخست آبان، در میانه فصل گردشگری پاییزه اجرایی خواهد شد. 

با وجود اینکه هیات وزیران سقف قیمت بلیت موزه‌ها و اماکن تاریخی مهم و سرشناس کشور برای گردشگران خارجی را ۱۰۰ هزار تومان قرار داده بود، وزارت میراث فرهنگی با تعدیل این قیمت بالاترین نرخ برای گردشگران خارجی را ۵۰ هزار تومان قرار داده است. پیش از این نرخ قیمت بلیت برای گردشگران خارجی با توجه به اهمیت موزه ۱۵ و ۲۰ هزار تومان بود. وزارت میراث فرهنگی این بار قیمت بلیت موزه‌ها را به سه درجه تقسیم کرده و نرخ بلیت برای گردشگران خارجی ۲۰،۳۰ و ۵۰ هزار تومان خواهد بود.

همچنین نرخ بلیت برای گردشگران داخلی نیز به ترتیب ۳، ۴ و ۵ هزار تومان تعیین شده است. پیش از این قیمت بلیت برای گردشگران داخلی ۲ و ۳ هزار تومان بود.

بر این اساس به طور مثال بلیت ورودی کاخ گلستان برای گردشگران خارجی ۳۰ هزار تومان و برای گردشگران داخلی ۴ هزار تومان خواهد بود. قیمت بلیت هر کدام از موزه‌های کاخ گلستان نیز برای گردشگران خارجی ۸ هزار تومان و برای گردشگران داخلی ۳ هزار تومان تعیین شده است. پیش از این ورودی گلستان برای گردشگران خارجی ۱۵ هزار تومان و برای گردشگران داخلی ۲۵۰۰ تومان بود. 

همچنین براساس نرخ جدید قیمت بلیت موزه ملی ایران برای گردشگران خارجی ۸۰ هزار تومان خواهد بود که متشکل از بلیت موزه دوران اسلامی به قیمت ۵۰ هزار تومان و بلیت موزه ایران باستان به قیمت ۳۰ هزار تومان است.

استان فارس به دلیل تعدد بناهای ثبت جهانی و ارزشمند، به طور میانگین بیشترین محوطه با بالاترین قیمت بلیت را دارد. قیمت بلیت تخت جمشید، موزه تخت جمشید، پاسارگاد، حافظیه، سعدیه، نقش رستم، ارگ کریمخانی و سایت موزه بیشاپور برای گردشگران خارجی ۵۰ هزار تومان برای گردشگران خارجی ۵ هزار تومان تعیین شده است. با این حساب گردشگران خارجی برای بازدید از جاذبه‌ها مهم شیراز ۴۰۰ هزار تومان هزینه بلیت ورودی خواهند داشت. 

گفتنی است که لیست قیمت بلیت موزه‌ها که توسط وزارت میراث فرهنگی تعیین شده تنها مربوط به موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی تحت مدیریت این وزارتخانه است و ممکن است موزه‌ها خصوصی یا موزه‌ها و محوطه تحت اختیار نهادهای دیگری قیمت متفاوتی داشته باشند.

چمدان









پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار