gardeshban.ir

مسئولین پارک موضوعی اِسکِیپ (ESCAPE) یا فرار، یک سرسره آبی 1111 متری را راه‌اندازی کرده اند که افراد را با سر خوردن درون سرسره و روی یک لوله بادی در جنگل و قلب پارک می‌گرداند.
کد خبر: ۱۸۱۲۳
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۸-1398 July 18
گردشبان (gardeshban.ir) :

به‌تازگی در جنگل بارانی ایالت پنانگ، یکی از ایالت‌های شمالی مالزی که شهرت اصلی آن به دلیل فرهنگ غذای خیابانی و نه پارک‌های موضوعی یا تم پارکاهایش است، یک جاذبه گردشگری بازگشایی شده است. مسئولین پارک موضوعی اِسکِیپ (ESCAPE) یا فرار، یک سرسره آبی 1111 متری را راه‌اندازی کرده اند که افراد را با سر خوردن درون سرسره و روی یک لوله بادی در جنگل و قلب پارک می‌گرداند. سرسره در هفتاد متری سطح پارک و روی دامنه‌ی یک تپه آغاز می‌شود و مسیر زرد و آبی آن تفریح‌کنندگان را از تپه به‌سوی استخری که در کف پارک قرار داده شده است، لیز می‌دهد. افراد به‌وسیله‌ی یک بالابر به ابتدای سرسره دسترسی پیدا می‌کنند. خود پارک این لوله‌ها را در اختیار افراد قرار می‌دهد؛ تنها چیزی که آن‌ها باید با خود بیاورند تمایلشان به چهار دقیقه دیوانه‌وار لذت بردن در مسیر رو به پایین سرسره است.

در نگاه نخست به نظر می‌رسد که ساخت یک سرسره آبی در جنگل، فقط یکی دیگر از راه‌های بر هم زدن طبیعت گیاهی و جانوری منطقه باشد و تجاوز بشر به دنیای طبیعت به شمار آید. اما توسعه‌دهندگان این سرسره – گروه سیم لِژِر Sim Leisure – می‌گویند که در مراحل برنامه‌ریزی و ساخت به مسائل زیست‌محیطی توجه ویژه‌ای شده است. سرسره به‌طور دستی ساخته شد تا از آوردن تجهیزات ماشینی سنگین به این جنگل بارانی پر از حیات‌وحش جلوگیری شود.

طولانی‌ترین سرسره آبی جهان که به‌تازگی ساخته شده است شما را 1111 متر در دل جنگل سُر می‌دهد

با اینکه این سرسره اکنون طولانی‌ترین سرسره آبی کوهستانی به شمار می‌آید، اما طولانی‌ترین سرسره آبی معمولی در کشور چین قرار دارد: شهر لیشوی سرسره آبی 2712 متری خودش را به رخ می‌کشد. به‌هرحال سرسره پارک اِسکِیپ مزید بر علت می‌شود تا گردشگران و افراد بومی منطقه در سفر بعدی‌شان به جنوب آسیا سری هم به پنانگ بزنند.

طولانی‌ترین سرسره آبی کوهستانی جهان در مالزی افتتاح شد! + تصاویر

طولانی‌ترین سرسره آبی کوهستانی جهان در مالزی افتتاح شد! + تصاویر

طولانی‌ترین سرسره آبی کوهستانی جهان در مالزی افتتاح شد! + تصاویر






پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار