gardeshban.ir

همانگونه که اطلاع دارید در هر پروازی که با یک هواپیما انجام می شود، جایگاه های گوناگونی برای خرید بلیط خارجی یا داخلی هواپیما و رزرو آن صندلی یا جایگاه وجود دارد که فقط یک مدل جایگاه به منظور نشستن وجود ندارد بلکه از لحاظ کیفیت خدمات، صندلی ها و عوامل و خدمات بسیار متنوعی را در بر می گیرد.
کد خبر: ۱۸۱۴۳
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۸-1398 July 18
گردشبان (gardeshban.ir) :
درست است که هر مسافر سلیقه خاص خود را دارد اما در همین حال ممکن است معیار یا ویژگی خاصی برای خرید بلیط خارجی یا داخلی هواپیما یا رزو صندلی به شکل همزمان داشته باشد. این مسئله بسیار جالب است. چنانچه معیار های ویژه را در نظر نگیریم میتوانیم باتوجه به خدمات و کیفیت جایگاه های مختلف هواپیما یکی را به دلخواه انتخاب کنیم و مطمئن باشید که این انتخاب بهترین انتخاب است.

برای اینکه بتوانید بهترین انتخاب را انجام دهید بایستی درباره ی قسمت های مختلف هواپیما و ویژگی های جایگاه های مختلف آن اطلاعات داشته باشید. در این مقاله ما قسط داریم بهترین قسمت های هواپیما را برای شما شرح دهید؛ با ما همراه باشید.

بهترین قسمت های هواپیما

هنگامی که شما بعد از خرید بلیط خارجی یا داخلی هواپیما و رزرو آن وارد هواپیمای خود شدید و در حال پرواز به مقصد هستید، علاوه بر اینکه ممکن است تکان های هواپیما برای شما آزار اذیت ایجاد کند، ترس نیز مسئله ای است که شما قطعا با آن مواجه خواهید شد و همین طور کیفیت خدماتی که به شما ارائه می دهند بسیار متفاوت است. شما مطمئن باشید که قسمت های مختلف هواپیما خدمات متفاوتی دارد و همه جای یک هواپیما دارای خدمات و کیفیت جایگاه یکسانی نیستند پس در هنگام خرید بلیط خارجی یا داخلی هواپیما جایگاه خود را انتخاب کنید.

ما به شما پیشنهاد می کنیم که قسمتی را برای خود برگزینید که از تکان های کمتری برخوردار باشد و همین طور از لحاظ ایمنی مطمئن تر باشد چونکه اضافه بر مسئله خدمات رسانی ممکن است به گوشی و یا لپ تاپ یا هر وسیله ای که دستتان است آسیب برساند.

ناگفته نماند که بایستی به این مسئله دقت کرد همانگونه که در ابتدای این مقاله گفتیم، بیشتر افرادی که هواپیما را به عنوان وسیله نقلیه سفر خود انتخاب کرده اند؛ سلیقه و درخواست مخصوص به خود را در خرید بلیط خارجی یا داخلی هواپیما و رزرو جایگاه خود و انتخاب صندلی هواپیما را دارند و علاوه بر این همانگونه در ابتدا گفتیم هیچ ویژگی به خصوصی نیز برای برگزیدن جایگاه خود در هواپیما ندارند.

ولی در برخی بخش ها؛ کیفیت صندلی و خدمات رسانی بهتری نسبت به دیگر قسمت ها دارند. ناگفته نماند که این مسئله نیز وجود دارد که سلیقه های افراد در خرید بلیط ارزان هواپیما و رزرو جایگاه در بیشتر موارد متغیر است.

به عنوان نمونه؛ بر اساس تجربه بسیاری از مسافران هستند که در هنگام خرید بلیط ارزان هواپیما راهرو را انتخاب می کنند به دلیل اینکه فضای بیشتری دارند و می خواهند در طول سفر پاهایشان را دراز کنند و راحت تر بشینند. برخی دیگر وجود دارند که می خواهند در طول پرواز کنار پنجره بشینند و بیرون را نگاه کنند، این افراد هنگام خرید بلیط ارزان هواپیما صندلی کنار پنجره را انتخاب می کنند. برخی دیگر وجود دارند که اصلا برایشان مهم نیست در کدام جایگاه بشینند و هیچ صندلی ای برایشان فرق نمی کند.

همانگونه که مطلع هستید ۳ مدل کلاس پرواز برای خدمات رسانی در هواپیما ها داریم این سه مدل شامل:

۱. اکونومی

۲. بیزینس کلاس

۳. فرست کلاس

که شما این امکان را دارید طبق خدمات این سه مدل یکی را برای پرواز خود انتخاب کنید و هنگام خرید بلیط ارزان هواپیما آن را مشخص کنید. در مقاله ی بعدی مختصری از این سه مدل پرواز برایتان شرح می دهیم.

پرواز اکونومی

پروازهای اکونومی کلاس، دارای ارزان ترین نرخ بلیط ارزان هواپیما برای سفر هوایی است و از نظر اقتصادی بهتر از دو نوع دیگر است و حداقل ترین نوع خدمات را دارد و نسبت به دو نوع دیگر خدمات کمتری دارد. افرادی که می خواهند هزینه زیادی برای خرید بلیط هواپیما صرف نکنند این نوع بلیط هواپیما را تهیه کنند. جایگاه این مدل از پرواز کابین انتهایی و بعد از کابین های درجه یک و بیزنس قرار دارد.

بیزینس کلاس، چیزی میان دو نوع کلاس های پرواز است. این نوع پرواز نسبت به اکونومی بهتر و نسبت به فرست کلاس پایین تر است ولی خدمات و غذاهای آن بسیار بهتر است و بستگی به ایرلاین دارد. جایگاه این قسمت در وسط هواپیما قرار دارد. افرادی که می خواهند سفر نسبتا راحتری داشته باشند و هزینه کمتری نسبت به فرست کلاس پرداخت کنند، در هنگام خرید بلیط هواپیما این مدل را انتخاب کنند.

مسافرانی که هنگام خرید بلیط هواپیما کلاس تجاری را انتخاب می کنند شامل مزیت های بسیار خوب می شوند که عبارتند از:

مسافران فرست کلاس بدون اینکه در صف طولانی ورود به هواپیما بایستند وارد هواپیما می شوند، بدون لحظه ای انتظار.

این مسافران لانژهای اختصاصی ایرلاین هارا در فرودگاه دارند و میتوانند از انها برای رفت و امد استفاده کنند.

این نوع پرواز بالاترین نوع خدمات را در طول سفر دارد.

صندلی های این مدل از کلاس های پرواز بسیار با کیفیت و راحت است.
و دیگر خدمات جزعی مفید.

افرادی که می خواهند در طول پرواز کوچک ترین چیزی آنها را اذیت نکند و سفر بسیار راحتی داشته باشند در هنگام خرید بلیط خارجی یا داخلی هواپیما فرست کلاس را انتخاب کنند.

خدمات

موقعیت مکانی فرست کلاس در کابین درجه یک دقیقا بعد از کابین خلبان است و معمولا بهترین و گران ترین نوع پرواز است.

بر اساس برسی هایی که انجام شده پرواز اکونومی پر طرفدار ترین پرواز است بنابرای در ادامه شما را با برخی از خدمات این قسمت آشنا می کنیم.

امکان این وجود دارد که مسافران بخش اکونومی نیز از امکانات و خدماتی در حد پرواز فرست کلاس بهره ببرند. ما از یکی از مهمانداران هواپیما که تجربه ی زیادی دارد در این باره دارد سوال کردیم و او نیز به موارد مهمی اشاره کرد. در ادامه برای شما به طور خلاصه شرح می دهیم.

در کدام قسمت هواپیما، خدمات بهتری دریافت می کنید؟رواز

او این چنین می گوید: اغلب مسافران گمان می کنند که در پروازشان اگر در صندلی های اول کابین بنشینند در انتخاب نوع غذا دستشان باز تر است و می توانند بهترین نوع و غذای مورد علاقه ی خود را انتخاب کنند و یا سریع تر دیگر خدمات به دستشان می رسد. خدماتی مثل نوشیدنی ها، بالش یا پتو، وسایل بهداشتی و دیگر خدمات.

اما این طرز فکر کاملا اشتباه است زیرا که به همه ی مسافران یک کابین خدمات یکسان ارائه می شود و اینگونه نیست که چون اول نشسته اند به انها سریعتر خدمات میرسد چون از انتها و ابتدای کابین در یک زمان خدمت رسانی می شود.

بنابرای اگر هزینه برایتان حرف اول را میزند هنگام خرید بلیط هواپیما اکونومی را انتخاب کنید ولی اگر هزینه برایتان مهم نیست فرست کلاس را انتخاب کنید. اگر یه چیزی بین اینها را می خواهید از بیزنس کلاس استفاده کنید.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار