gardeshban.ir

سازمان پژوهش‌های فضایی هند تصویری از ماه منتشر کرد که دقیق‌ترین تصویر از ماه است که از فاصله مداری آن گرفته شده است.
کد خبر: ۱۸۱۵۶
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۸-1398 July 18
گردشبان (gardeshban.ir) : چندی پیش، سازمان پژوهش‌های فضایی هند"(ISRO) اعلام کرد که فرود اولین فضاپیمای این کشور در نزدیکی قطب کشف نشده جنوب ماه نافرجام مانده است و فرودگر فضاپیمای "چاندرایان -۲ "(Chandrayaan-۲) موسوم به "ویکرام"(Vikram) در فاصله ۲.۱ کیلومتری از سطح ماه ارتباط خود با زمین را از دست داده و تماس با کاوشگر چند ثانیه پیش از فرود قطع شده است.

ولی هم‌اکنون با وجود اینکه این کاوشگر همچنان در حال گردش به دور ماه است، تصاویر جدیدی، از سطح ماه به زمین رسیده است که سطح قمر زمین را با جزئیات دقیق نشان می‌دهد.

چاندرایان -۲ دومین ماموریت "سازمان پژوهش‌های فضایی هند"(ISRO) به ماه است. بنا بر اعلام ایسرو، این عکس‌های جدید با وضوح‌ترین عکس‌هایی است که تاکنون از یک پلتفرم مداری ماه، از سطح آن گرفته شده است.

این عکس‌های جدید چند روز قبل در تاریخ پنج سپتامبر به ثبت رسیده و نشانگر یک منطقه از ماه و دهانه " بگوسلوسکی" است. دهانه برخوردی بگوسلوسکی ۱۴ کیلومتر عرض دارد.


ارسال نزدیک‌ترین تصویر از ماه به زمین

علاوه بر آن، سنگ‌ها، دهانه‌های کوچک و جزئیات دیگری هم در تصویر مشاهده می‌شود.

تصویری که می‌بینیم، از فاصله ۱۰۰ کیلومتری و با وضوح پیکسل ۳۰ سانتی‌متر گرفته شده است.

گفتنی است، ارسال این عکس‌های به معنای این نیست که هندی‌ها کاوشگر خود را پیدا کرده‌اند، ارتباط ایسرو با ویکرام همچنان قطع باقی مانده است، ولی تیم تحقیقاتی پروژه ماه گذشته مکان ویکرام را پیدا کردند و همچنان در تلاش هستند که مجددا با چاندرایان -۲ تماس برقرار کنند.

مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار