gardeshban.ir

در اين گزارش ،دره منحصر به فردي را معرفي ميكنيم كه چشم هر بیننده ای را خیره می كند دره اي به نام گرند کانیون (Grand canyon) . با ما همراه شويد …
کد خبر: ۱۸۱۶۸
تاریخ انتشار : جمعه ۱۹ مهر ۱۳۹۸-1398 July 19
گردشبان (gardeshban.ir) :
گرند کانیون یک پارک ملی در ایالت آریزوناست که از نظر زیبایی و رنگارنگ بودن، معروف ترین دره جهان به حساب میاد. بخش بزرگی از این دره در پارک ملی «گرند کینون» قرار گرفته که یکی از اولین پارک های ملی آمریکا است. 

شکل امروزه این دره محصول میلیون ها سال حفاری و فرسایش طبیعیه که جریان نیرومند رودخانه کلرادو هم برای مقاوم نگه داشتنش نقش مهمی بر عهده داشته. شکاف این دره فوق العاده خیره کننده است. 

زیبایی اینجا بی نهایت زیاده و به دلیل شهرتی که داره بهترین مکان برای عکاسان شده. سطح پرشیب دره و رنگ های خیره کننده دیوارهاش، تاریخ حیات 2 میلیارد ساله زمین رو به شکل رمزالودی بیان می کند.

این دره عمیق و باریک زیستگاه بیشتر از 1500 نوع گونه گیاهی و 500 گونه جانوریه که بعضی از این جانوران منحصر به فرد تنها تو این منطقه پیدا میشوند.

گرند کانیون با عمق 1800 و طول 446 کیلومتر از جاذبه های بزرگ گردشگری آمریکاست که به علت فرسایش 6 میلیون ساله رودخانه کلرادو و تابش پرقدرت خورشید زیباترین مناظر طبیعی جهان رو به وجود آورده.

این دره زیبا توسط پارک ملی گرند کانیون اداره و محافظت می شه و به عنوان یکی ازعجایب طبیعی جهان ثبت شده است.۲ میلیارد سال از سرگذشت زمین توسط رودخانه کلورادو و حرکات فلات کلورادو بر دل این دره حک شده و طبق اکتشافات زمین شناسی، رودخانه ی کلورادو حدود ۱۷ میلیون سال پیش جریان خودش رو در دل این دره ی وسیع آغاز کرده و از اون زمان تا حالا چنین طرح و نمای دلفریب و شگفت انگیزی بوجود آورده. درسته که گرند کانیون ژرف ترین و وسیع ترین دره ی جهان نیست ولی لایه های رنگارنگ و تماشایی اش به همراه پیچ و خم های زیبا وعجیبش باعث شده که معروفترین دره ی سراسر جهان باشد.

پارک ملی گرند کانیون یکی از برترین جاذبه های طبیعی جهانه که همه ساله بیش از ۵ میلیون گردشگر رو به خودش جذب می کنه. جالب اینه که طبق اکتشافات باستان شانسی نسل انسان از ۱۲۰۰ سال قبل از میلاد تو اینجا زندگی می کرده و غارهای فراوانی یافت شده که به خوبی این مدعا رو ثابت می کند. اسپانیائیان اولین مهمان های این دره بودن که در قرن ۱۶ میلادی به اینجا اومده و با ورود خود زندگی و فرهنگ این ملت بومی رو دست خوش تغییر کردند.






مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار