gardeshban.ir

همه ما ترجیح می‌دهیم به نوعی به غذایمان چاشنی اضافه کنیم و بهترین لذت را از غذایمان به خاطر بسپاریم.
کد خبر: ۱۸۱۷۳
تاریخ انتشار : جمعه ۱۹ مهر ۱۳۹۸-1398 July 19
گردشبان (gardeshban.ir) :
خیارشور یکی از چاشنی‌های محبوب و بسیار پر طرفدار ایرانی است، اما اینکه یک بنا و جاذبه گردشگری با نام خیارشور شناخته شود کمی غیرقابل تصور است، ولی بهتر است بدانید که یکی از جاذبه‌های شهر لندن به صورت غیر رسمی با نام برج خیارشور شناخته می‌شود. نام رسمی این برج تبر سنت ماری ۳۰است. برج تبر سنت ماری ۳۰ در منطقه تجاری شهر لندن قرار گرفته است. این برج که ۴۰ طبقه و ۱۸۰ متر ارتفاع دارد در دسامبر ۲۰۰۳ تکمیل شده و در اواخر می ۲۰۰۴بازگشایی شد.

برج تبر سنت ماری ۳۰ در محل سابق ساختمان بالتیک اکسچنج قرار گرفته است. این برج ۶ محور استوانه‌ای که با شیشه‌های دو جداره از دیگر فضا‌ها جدا شده‌اند، دارد. این استوانه‌ها مانند بادگیر عمل کرده و در تابستان هوای گرم را به خارج ساختمان هدایت می‌کنند و در زمستان‌ها با استفاده از سامانه گرمایش خورشیدی غیر فعال به گرمایش ساختمان کمک می‌کنند. آن‌ها علاوه بر تنظیم کردن سرمایش و گرمایش ساختمان باعث کاهش ۴۰ درصدی مصرف روشنائی مصنوعی در سال می‌شوند.
گفتنی است برج تبر سنت ماری ۳۰از ۱۰ هزار تن فولاد ساخته شده و کاربری اداری دارد. بهتر است بگوییم ظاهر ساختمان و نام غیر رسمی آن توجه گردشگران را به سمت این ساختمان جلب می‌کند.







مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار