gardeshban.ir

در هنگام فرود اضطراری مسافران باید حالتی بگیرند که در صورت برخورد محکم هواپیما با زمین دست ها و پاهایشان به اطراف پرت نشده و صدمات ناشی از ضربات ثانویه به حداقل برسد .
کد خبر: ۱۸۱۸۰
تاریخ انتشار : جمعه ۱۹ مهر ۱۳۹۸-1398 July 19
گردشبان (gardeshban.ir) :
صدمات ناشی از ضربات ثانویه با حالت گیری مناسب بدن (مخصوصا سر) نسبت به سطوح اطراف در مدت زمان ضربه قابل کاهش می باشد. با خم شدن ، سفت کردن عضلات ، گرفتن جاهای مناسب و .. می توان از پرت شدن دستها و پاها به اطراف جلوگیری نمود .

حالتهای استاندارد:


مسافران باید یکی از حالت های زیر را در مواقع اضطراری بسته به نوع صندلی، جهت قرار گیری و فاصله بین دو صندلی انتخاب کنند، در تمامی حالت ها کمربند ایمنی باید بسته بوده و تا حد امکان محکم باشد .

۱- در قسمت فرست کلای:


در هواپیماهایی که دارای تعداد صندلی کم بوده یا فاصله بین صندلی آنها زیاد است (فرست کلاس) مسافران باید سر و سینه خود را روی ران پاها قرار دهند در این حالت سر باید بین دو دو پا قرار گرفته و به سمت پایین باشد و از قرار دادن سر به صورت مورب بر روی یکی از پاها خودداری کنند.

برای جلوگیری از پرتاب دست و پا به اطراف، با دست مچ پاها را بگیرند و اگر انعطاف بدنی لازم برای این کار را ندارند، دست های خود را زیر پاها حلقه کنند .


 2- در صندلیهای عادی :


در صورتی که به علت تعداد صندلی زیاد در کابین فاصله بین صندلی ها کم باشد و یا مسافران به دلیل داشتن مشکلات فیزیکی قادر به قرار دادن سر و سینه بر روی پاها نیستند باید دستها را بر روی صندلی جلویی  قرار دهند. در این حالت سر باید در حلقه ایجاد شده بین دو دست قرار گیرد.

۳- در انتهای هواپیما :


مسافرینی که جهت صندلی آنها به سمت انتهای هواپیما می باشد باید سر خود را بر روی پشتی صندلی خود گذاشته و به جای گره کردن دستها پشت سر، لبه صندلی را بگیرند .

۴- مهم برای خانمها:


در تمامی حالتها پاهای مسافران باید کاملا بر روی زمین و به لبه جلویی صندلی خود چسبیده باشد. خانم ها در صورت به پا داشتن کفشهای پاشنه بلند باید کفش خود را در بیاورند .

۵- استفاده از وسایل موجود :

مسافران نباید از پتو یا بالشت بین اعضای بدن خود یا قسمتهایی که به آنها اتکا می کنند استفاده کنند. زیرا میزان جذب انرژی آنها بسیار پایین بوده و باعث افزایش احتمال ایجاد جراحت در اثر ضربات ثانویه می شوند، همچنین بعد از فرود آمدن مسافرین آنها را در راهرو ها انداخته که باعث ایجاد مانع در راهروها شده و در عملیات تخلیه مسافران اخلال ایجاد می کند .


۶- مهم برای کودکان :

کودکانی که توانایی نشستن بر روی صندلی را دارند باید حالتی که افراد بالغ می گیرند، بگیرند .

۷- داشتن نوزاد :

مسافرانی که نوزاد در بغل دارند باید از سر، گردن و بدن نوزاد مراقبت کنند و تا حد امکان نوزاد را به خود بچسبانند. همچنین برای جلوگیری از پرت شدن غیر ارادی دست و پا به اطراف و در نتیجه پرت شدن بچه، بر روی نوزاد خم شوند.

۸- درصورت حامله بودن ( بانوان در دوره بارداری ) :


مسافران حامله یا معلول نیز باید به کمک دیگر مسافران همانند افراد سالم حالت بگیرند . در صورت وجود صندلی ای که جهت آن به سمت انتهای هواپیما می باشد باید بر روی این صندلی ها نشانده شوند .
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار