gardeshban.ir

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان گفت: موزه شهر تاریخی شوش سامان‌دهی و تجهیز می‌شود.
کد خبر: ۱۸۲۸۳
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۸-1398 July 22
گردشبان (gardeshban.ir) :
افشین حیدری اظهار کرد: موزه شهر شوش با استانداردهای موجود در بخش موزه‌داری فاصله دارد و به این دلیل این موزه را برای سامان‌دهی در دستور کار قرار داده‌ایم.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در این زمینه خاطرنشان کرد: برای سامان‌دهی این موزه در حال مذاکره با مشاوران متخصص هستیم تا در زمینه بهبود وضعیت این موزه و تبدیل آن به موزه‌ای فاخر برنامه ارایه کنند.

حیدری تاکید کرد: شهرستان شوش توانمندی تبدیل شدن به موزه‌ای روباز و برند بین‌المللی را دارد و باید در این زمینه به صورت تخصصی و فنی اقداماتی در دستور کار قرار گیرد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان همچنین گفت: شهرستان شوش در سال آینده پرونده ثبت جهانی‌اش به طور کامل تدوین و برای طرح در یونسکو ارسال می‌شود و باید تا آن زمان مقدمات تبدیل شدن این شهر و موزه را به استانداردهای جهانی فراهم کنیم.

وی، با بیان این که امسال به شهرستان شوش اعتبار ویژه‌ای اختصاص یافته است، تاکید کرد: در سال ‌جاری بیش از ۱۸ میلیارد ریال اعتبار به شهرستان شوش اختصاص یافته است و به این دلیل اقدامات زیادی در این شهر تاریخی در دست انجام است که امیدواریم در اسرع وقت تاثیرات آن را شاهد باشیم.

حیدری تاکید کرد: توجه به شهر تاریخی شوش به دلیل تاثیرگذاری این شهر در تاریخ و تمدن کشور و توجه ویژه معاون میراث فرهنگی سازمان میراث‌ فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است و به این دلیل در سال جاری اعتبار اختصاص داده شده به این شهر تاریخی بیش از ۴۰۰ درصد رشد داشته است.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار