gardeshban.ir

در کاسه بزرگی گوشت چرخ‌کرده، پیاز رنده شده، تره، مرزه، تخم مرغ ها، لپه، برنج، نمک، فلفل و زردچوبه را مخلوط کنید. آن‌ها را حدود ۵ تا ۶ دقیقه با گوشت‌کوب بکوبید تا مایع حالت چسبندگی پیدا کند.
کد خبر: ۱۸۳۱۹
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۸-1398 July 23
گردشبان (gardeshban.ir) :
چی لازم دارم:

گوشت چرخ‌کرده: نیم کیلوگرم

لپه پخته نیم‌کوب شده: یک پیمانه

رب گوجه‌فرنگی: ۲ قاشق غذاخوری

برنج نیم‌پز شده: نصف پیمانه

تخم مرغ درشت: ۲ عدد

پیاز رنده شده: نصف پیمانه

تره و مرزه خرد شده: نصف پیمانه

روغن: ۲ قاشق غذاخوری

زردچوبه، نمک و فلفل سیاه

مواد داخل کوفته:

پیاز سرخ شده: ۲ قاشق غذاخوری

مغزگردو خرد شده: نصف پیمانه

زرشک: ۲ قاشق غذاخوری

تخم مرغ آب‌پز: ۱ یا دو عدد

خلال بادام: ۲ قاشق غذاخوری

آلو قیصی: در صورت تمایل



چطور بپزم:

۱. در کاسه بزرگی گوشت چرخ‌کرده، پیاز رنده شده، تره، مرزه، تخم مرغ ها، لپه، برنج، نمک، فلفل و زردچوبه را مخلوط کنید. آن‌ها را حدود ۵ تا ۶ دقیقه با گوشت‌کوب بکوبید تا مایع حالت چسبندگی پیدا کند.

۲. مایع گوشتی را کمی باز کنید و مواد داخل کوفته را درون آن قرار دهید. دست را با کمی آب خیس کنید تا مایع به دست نچسبد. سپس آن را در دست گرد و توپی کنید.

۳. در یک قابلمه بزرگ، رب را داخل روغن تفت دهید. سپس ۳ پیمانه آب اضافه کنید و پس از جوشیدن، شعله را کم کنید و به آرامی کوفته را داخل آن قرار دهید. ۱۰ دقیقه نخست نباید در قابلمه را بگذارید، زیرا کوفته وا می‌رود. پس از آن شعله را کم کنید، در قابلمه را بگذارید و حدود یک ساعت بپزید.

نکته: گاهی کوفته را به قدری بزرگ درست می‌کنند که یک جوجه کامل داخل آن جا می‌شود. در این صورت باید پارچه نازک سفیدی را داخل پیاله بزرگی بگذاریم و گوشت را داخل پارچه به بزرگی همان پیاله به شکل گرد آماده کنیم و در وسط گوشت، جوجه پخته استخوان گرفته و سایر مواد را قرار بدهیم. سر پارچه را گره بزنید و کوفته را با همان پارچه داخل آب و رب بگذارید تا پخته شود.

مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار