gardeshban.ir

بسیاری از کوهنورد و اعضای کمپ از خطرات ناشی از سرما، گرما، و آب و هوا آگاه هستند و همیشه باید خود را برای شرایط اضطراری آماده کنند.
کد خبر: ۱۸۳۵۷
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۸-1398 July 24
گردشبان (gardeshban.ir) :
بسیاری از کوهنورد و اعضای کمپ از خطرات ناشی از سرما، گرما، و آب و هوا آگاه هستند و همیشه باید خود را برای شرایط اضطراری آماده کنند.باد ، گرمای بدن شما در هوای سرد را از بین میبرد وهمچنین باعث کم آبی بدن می شود.بر روی تنفس نیز تاثیر گذار است.پس قبل از اینکه به سفری بروید که قصد اقامت در کمپ را داشته باشید باید راههای مقابله با این شرایط را به خوبی بدانید.
  
1.ایجاد مانع

سعی کنید کمپ را در جایی استقرار دهید که برخی موانع طبیعی برای کم کردن شتاب باد وجود داشته باشد و چادرها را نیز از طریق طناب و یا چیزی شبیه آن به تنه های درخت وصل کنید.
 
2.ساخت یک پناهگاه

اگر می بینید کمپ در جایی واقع شده که هیچ مانع طبیعی در آنجا وجود ندارد ، پس باید یک پناهگاه اضافی بر روی کل چادرها ایجاد کنید.مثلا می توانید تمامی چادرها را بایک چادر دیگر پوشش دهید.
 
3.ساخت دیوار سنگی

اگر تجهیزات لازم برای ساخت یک دیوار را دارید با روی هم چیدن سنگ ها در معرض باد و یا همان سمتی که تحت پوشش موانع طبیعی نیست ، یک مانع و محافظ ایجاد کنید.البته علاوه بر بودن تجهیزات ، مواد مورد نیاز برای این کار یعنی وجود سنگ در اطراف کمپ نیز مهم است.
 

4.انجام موارد احتیاطی

همیشه در انتخاب نوع چادر برای کمپ دقت فراوانی داشته باشید.این چادر باید مقاوم و کاملا ضد آب باشد.یک چاقوی جیبی همراه داشته باشید.به محض استقرار ،درخت هایی که در اطراف شما هستند را مورد بررسی قرار دهید تا اگر شاخه ای خشک در آنها وجود دارد ، قبل از شروع وزش باد ،کنده شود.زیرا به محض وزیدن آب این شاخه های خشک می توانند برای شما حادثه آفرین باشند.اگر زمین خیس است ، از استقرار چادر در آن محل جدا خودداری کنید زیرا پایه های چادر باید در زمینی خشک مستقر و کاملا در داخل زمین ، فرو رود.خاک زمین خیس ،سست است و اصلا برای اینکار مناسب نیست.
 
 
1.انتخاب لباس مناسب

در هوای سرد ، ژاکت به تن کنید.این ژاکت باید نازک و در عین حال ضد آب و ضد باد باشد.هرچقدر ژاکت سبک تر و گرم تر باشد ،برای کوهنوردی مناسب تر است.شلواری هم که انتخاب می کنید باید دارای همین ویژگی ها باشد.
 
2. به حداکثر رساندن زمان پیاده روی از مناطق پناهگاه

در مسیر کوهنوردی معمولا پناهگاههای طبیعی ایجاد شده است که می تواند جنگل باشد و یا قسمتی از کوه.این پناههگاهها با فاصله از هم قرار گرفته اند.بهتر است برای رسیدن به مقصد عجله نکنید و در هر پناهگاهها استراحت داشته باشید.
 
 
3.داشتن برنامه ریزی

مطمئنا قبل از اینکه راهی شوید ، شرایط آب و هوایی را چک می کنید.ممکن است هنگام کوهنوردی با بارش برف و یا باران شدید هم روبرو شوید.یا حتی ممکن است این برنامه در حد پیاده روی در بیابان باشد.باید بدانید که با شروع وزش باد ،گرد و خاک و شن بیایان است که به صورت شما شلاق می زند.بهتر است در این موارد از رفتن ، صرف نظر کنید اما اگر در انجام کار مصمم هستید ، برنامه ریزی جامعی داشته باشید.
 
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار