gardeshban.ir

یا در حال برنامه‌ریزی یک سفر عالی و فراموش نشدنی به گرجستان هستید؟ هیچ فرقی نمی‌کند کدام فصل را برای سفر به گرجستان انتخاب کنید، این کشور در هر زمان جذابیت‌های خاص خود را دارد.
کد خبر: ۱۸۳۶۶
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۸-1398 July 24
گردشبان (gardeshban.ir) :
یا در حال برنامه‌ریزی یک سفر عالی و فراموش نشدنی به گرجستان هستید؟ هیچ فرقی نمی‌کند کدام فصل را برای سفر به گرجستان انتخاب کنید، این کشور در هر زمان جذابیت‌های خاص خود را دارد. با این تفاسیر آیا می‌دانید سوغاتی از گرجستان چه چیزی باید بخرید؟

محبوبترین سوغاتی های گرجستان

پنیر محلی گرجی

پنیر محلی گرجستان بسیار خوشمزه و دارای تنوع زیادی است. تنها نکته‌ای که در مورد خرید پنیر وجود دارد این است که شاید هنگام حمل و نقل به مشکل بر بخورید. هر پنیری بسته به نوع بسته‌بندی و مدت نگهداری قابلیت حمل دارد. حتی اگر نتوانستید با خود پنیر به عنوان سوغاتی بیاورید، حتما انواع آن را امتحان کنید.

محبوبترین سوغاتی های گرجستان

ادویه‌های معروف گرجستان

بیشتر غذاهای گرجستان دارای عطر و طعم خاصی هستند و این هم به لطف ادویه‌های معروف گرجستان است. تقریبا می‌توانید در تمامی فروشگاه‌ها، سوپرمارکت‌ها و بازار‌ها انواع ادویه را بیابید. البته اگر می‌خواهید انواع ادویه با بهترین کیفیت را خریداری کنید، حتما سری به بازار‌های معروف گرجستان بزنید.

محبوبترین سوغاتی های گرجستان

شیرینی های خشمزه

شیرینی‌های گرجستان نه تنها خوشمزه هستند، بلکه سالم نیز هستند. به عنوان مثال، شیرینی معروف گرجستان به نام چورچ خلا (churchkhela) از شیره انگور و انواع مغزها تهیه می‌شود. شکل آن شبیه به سوسیس است که یک میان وعده عای محسوب می‌شود.

محبوبترین سوغاتی های گرجستان

پاپاخا، کلاه معروف گرجی

کلاه معروف قفقازی، پاپاخا نام دارد. این کلاه معروف گرجستانی، از پوست گوسفند تهیه شده و سر را از سرما، گرما و باران محافظت می‌کند. امروزه این کلاه‌ها به ندرت مود استفاده قرار می‌گیرند اما به شدت مورد توجه گردشگران هستند.

محبوبترین سوغاتی های گرجستان

میناکاری گرجی

میناکاری جزء جواهرات گران قیمت و فوق‌العاده زیبای گرجستان محسوب می‌شود. این تکنولوژی قدیمی که به دوازده قرن پیش باز می‌گردد، هنوز هم مورد استفاده قرار می‌گیرد، نقره را با طرح‌های زیبای مینا‌کاری تزئین می‌کنند. این هنر زیبا بسیار محبوب و مورد پسند است.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار