gardeshban.ir

غارهای باتو؛ مجموعه غارهای باتو یکی از جاذبه‌های توریستی شهر کوالالامپور و کشور مالزی است که به صورت تپه‌ای آهکی بوده و از سه غار اصلی تشکیل شده است و در کنار آن چند غار کوچک قرار دارد.
کد خبر: ۱۸۴۰۸
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۸-1398 July 25
گردشبان (gardeshban.ir) : غارهای باتو؛ مجموعه غارهای باتو یکی از جاذبه‌های توریستی شهر کوالالامپور و کشور مالزی است که به صورت تپه‌ای آهکی بوده و از سه غار اصلی تشکیل شده است و در کنار آن چند غار کوچک قرار دارد. 

این مجموعه که به عنوان یک معبد نیز شناخته می‌شود در 11 کیلومتری شمال شهر کوالالامپور واقع شده و در آن بت و مجسمه زیادی قرار دارد که در داخل غار اصلی و اطراف آن ساخته شده‌اند.

غارهای باتو از بافتی آهکی تشکیل شده است و مطالعات سنگ آهن موجود در این غار نشان می‌دهد که حدود 400 میلیون سال قدمت دارند. از این معبد به عنوان نقطه عطفی در قومیت هندوها یاد می‌شود و از اهمیت و احترام بالایی بین آنها برخوردار است.
 
غار کلیسای جامع (Cathedral Cave) بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین غار موجود در غارهای باتو است که در آن زیارتگاه‌های متعددی وجود دارد و ارتفاع برخی از آنها به 100 متر نیز می‌رسد. در قسمت پایین تپه باتو دو غار دیگر وجود دارد که آنها نیز نقش معبد داشته و آنها را با لفظ غار گالری (Art Gallery Cave) و غار موزه (Museum Cave) می‌شناسند که در آنها نقاشی و مجسمه‌های متعدد هندو وجود دارد.
 
غارهای باتو نقطه مرکزی جشنواره هندوهای سالانه Thaipusam است که هزاران نفر از جانبازان و بازدیدکنندگان را جذب می‌کند. این مراسم معمولاً در پایان ماه ژانویه برگزار می‌شود، و فرایند آن از شب قبل از جشنواره در معبدی در مرکز شهر کوالالامپور آغاز می‌شود. این مراسم به شکلی سنتی از ساعت 7 صبح شروع می‌شود و حدود 8 ساعت به طول می‌انجامد. این اجتماع به عنوان یکی از بزرگ‌ترین اجتماعات انسانی شناخته می‌شود و سالانه یک میلیون گردشگر را به خود جذب می‌کند.

یکی از عجایب غارهای باتو این است که برای رسیدن به بالای آن باید بیش از 270 پله را بالا بروید که کاری سخت و طاقت فرساست و فقط برخی افراد خاص قادر به انجام این کار هستند. یکی از سختی‌های این کار این است که افراد زیادی برای انجام این کار داوطلب می‌شوند و این کار باعث می‌شود که بالا رفتن از پله‌ها کار سختی باشد.
 
غارهای باتو یکی از معروفترین معابد هندوها به شمار می‌رود و به نوعی نقش مکه برای مسلمانان را دارد. در این معبد یک مجسمه مورگان (پروردگار هندوها) قرار دارد که نزدیک به 43 متر ارتفاع دارد و بزرگ‌ترین مجسمه هندو به شمار می‌رود.

غارهای باتو و زیارت آن برای هندوها اهمیت زیادی دارد و برای تردد به آن هر نیم ساعت یک اتوبوس عبور می‌کند که 45 دقیقه فاصله دارد. این معابد از 6 صبح تا 21 شب از گردشگران پذیرایی می‌کند.

غار های باتو کیو مالزی+تصاویر

غار های باتو کیو مالزی+تصاویر

غار های باتو کیو مالزی+تصاویر

غار های باتو کیو مالزی+تصاویر

غار های باتو کیو مالزی+تصاویر
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار