gardeshban.ir

راههای محافظت از باتری گوشی هوشمند ، امروزه دلایل مختلفی برای وابستگی به گوشی‌های هوشمند وجود دارد که از تماس گرفتن ساده گرفته، تا گرفتن عکس برای شبکه‌های اجتماعی و داشتن مترجم برای سفرهای خارجی و یا پیدا کردن یک رستوران در نزدیکی محل اقامت، را شامل می‌شوند.
کد خبر: ۱۸۴۰۹
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۸-1398 July 25
گردشبان (gardeshban.ir) :
امروزه دلایل مختلفی برای وابستگی به گوشی‌های هوشمند وجود دارد که از تماس گرفتن ساده گرفته، تا گرفتن عکس برای شبکه‌های اجتماعی و داشتن مترجم برای سفرهای خارجی و یا پیدا کردن یک رستوران در نزدیکی محل اقامت، را شامل می‌شوند. اما چرا عمر باطری زود تمام می‌شود. با کوله‌پشتی همراه باشید تا 8 راه عالی برای حفظ باتری گوشی هوشمند معرفی کنیم که در حین سفر به کمک شما خواهد آمد.

1. تغییر وضعیت گوشی به حالت پرواز!

هنگامی‌که به کشورهای دیگر یا مناطق دورافتاده سفر می‌کنید، گوشی همراه شما به‌سختی کار می‌کند و حتی ممکن است به آن نیازی نداشته باشید. جستجوی سیگنال و گشتن به دنبال شبکه‌های ارتباطی باعث می‌شود که عمر زیادی از باتری شما تلف کند و نتیجه‌ای هم به همراه نداشته باشد. بهتر است تلفن خود را به وضعیت حالت پرداز درآورید از راه‌های تماسی جایگزین استفاده کنید.

2. استفاده از حالت صرفه‌جویی انرژی!

تصور کنید که یک غروب دل‌انگیز را مشاهده می‌کنید یا با یک منظره زیبا مواجه شده‌اید و می‌خواهید فیلم بگیرید ولی باطری گوشی 10 درصد را نشان می‌دهد، عجب حس بدی! امروزه خوشبختانه اکثر گوشی‌های هوشمند از این قابلیت برخوردارند که به حالت صرفه‌جویی انرژی می‌روند و برق کمتری مصرف می‌کنند. در این وضعیت نور صفحه کم می‌شود بخشی از برنامه‌های گوشی غیرفعال می‌شود


3. قبل از سفر برنامه‌ها و هشدارهای گوشی را تنظیم کنید!

آپدیت کردن گوشی و دانلود برنامه‌های جدید می‌تواند حجم زیادی از انرژی باتری شما را بگیرد. بنابراین قبل از سفر به‌روزرسانی خودکار برنامه‌های خود را غیرفعال کنید و سعی کنید که هشدارهای گوشی به روی صفحه‌نمایش نشان داده نشود، این هشدارها به روشن شدن صفحه و مصرف انرژی منجر می‌شود.


4. سرویس مکان‌یابی را خاموش کنید!

سرویس مکان‌یابی یکی دیگر از برنامه‌هایی است که دائماً در حال جستجو است و در حین سفر مکان‌های مختلف را بررسی می‌کند. این باعث می‌شود که دائماً با سرور خود در ارتباط باشد و علاوه بر اینترنت، باتری شما را نیز مصرف کند. بنابراین با غیرفعال کردن آن کمک مهمی به عمر باتری خود کنید.


5. از دماهای شدید اجتناب کنید!

دماهای شدیداً سرد و گرم به باتری آسیب می‌رساند و عمر فعالیت آن را کم می‌کند. دماهای خیلی سرد بین 16- تا 22- باعث غیرفعال شدن باتری گوشی می‌شود. از طرفی دمای بالاتر از 35 سانتی‌گراد می‌تواند به‌طور دائمی به ظرفیت باتری آسیب برساند. در شرایط سرد عمر باتری به‌طور موقت کاهش می‌یابد. برای فرار از این وضعیت، می‌توانید گوشی را به بدن خود بچسبانید.


6. تنظیم روشنایی صفحه‌نمایش!

صفحه‌نمایش بزرگترین مصرف‌کننده انرژی باتری گوشی‌های هوشمند است و هرچه مصرف آن را کمتر کنیم، باتری بیشتر عمر خواهد کرد. برای این کار باید روشنایی گوشی خود را تا حداقل ممکن کاهش دهید. یا می‌توانید از تنظیمات خودکار گوشی برای تنظیم نو صفحه استفاده کنید که نسبت به موقعیت‌های مختلف عکس‌العمل نشان می‌دهد.


7. از برنامه‌هایی مانند فیسبوک و توییتر استفاده نکنید!

این دو اپلیکیشن بیشتری مصرف انرژی را به خود اختصاص می‌دهند. با توجه به اینکه این برنامه‌ها دائماً در حال به‌روزرسانی هستند، به‌محض استفاده انرژی باتری شما را مصرف می‌کنند و به‌جرئت می‌توان گفت که بقیه برنامه‌ها به این شکل نیستند.


8. دانلود برنامه و فیلم را به قبل یا پس از سفر بیاندازید!

معمولاً تأخیر در پرواز کاری اجتناب‌ناپذیر است و اولین ایده‌ای که به ذهن می‌رسد، استفاده از گوشی و برنامه‌های آن یا دیدن یک فیلم است. اما دانلود این برنامه‌ها باتری شما را به‌سرعت تخلیه می‌کند. اگر از قبل یک فیلم را دانلود کرده‌اید، می‌توانید آن را ببینید، اما دانلود برنامه یا فیلم در حین سفر به‌هیچ‌وجه ایده خوبی نیست.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار