gardeshban.ir

دبیر ستاد مرکزی اربعین با اشاره به اینکه روند ورود زائران اربعین نسبت به خروج آنها سرعت گرفته است، گفت: هم‌اکنون یک میلیون و ۲۵۰ هزار زائر ایرانی در شهرهای مختلف عراق حضور دارند.
کد خبر: ۱۸۴۱۲
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۸-1398 July 25
گردشبان (gardeshban.ir) :
احمد محمدی‌فر دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی در ارتباط زنده با خبر ۱۳ شبکه خبر سیما با بیان اینکه بازگشت زائران اربعین از کشور عراق آغاز شده است، اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۵۰ هزار نفر از طریق مرزهای چهارگانه وارد کشور و همچنین ۲۳ هزار نفر نیز از کشور خارج شده‌اند.

وی با بیان اینکه نسبت زائران خروجی به ورودی در این روزها بیشتر است، افزود: تراکم در مرزهای مهران و شلمچه بالا است، بنابراین از زائرانی که وارد کشور می‌شوند، می‌خواهیم که با سعه صدر با توجه به امکانات رفاهی در مرز استراحت کرده و سپس به سفر خود ادامه دهند.

دبیر ستاد مرکزی اربعین از تأمین اتوبوس‌ها در پایانه‌های مرزی خبر داد و گفت: اتوبوس و وسایل حمل و نقل به تعداد کافی در پایانه‌های مزی برای انتقال زائران به پارکینگ‌ها و‌حتی شهرهای مختلف وجود دارد و مشکلی در روند انتقال زائران نداریم.

محمدی‌فر با بیان اینکه بسیاری از حوادث در مرزها به دلیل خواب‌آلودگی و خستگی رانندگان است، خاطرنشان کرد: از زائرانی که با وسایل نقلیه شخصی سفر می‌کنند، می‌خواهیم با توجه به خستگی در مسیر قبل از رانندگی استراحت لازم داشته باشند.

وی در ادامه به تعداد زائران اربعین اشاره کرد و گفت: از اول ماه صفر بیش از ۳ میلیون نفر زائر اربعین عازم عتبات شدند و‌حدود یک میلیون و ۷۴۰ نفر به کشور بازگشتند. همچنین یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر از زائران همچنان در عراق و شهرهای زیارتی به سر می‌برند.

دبیر ستاد‌ مرکزی اربعین با بیان اینکه جمعه و شنبه بیشترین حجم بازگشت زائران را خواهیم داشت، تصریح کرد:  از زائران اربعین تقاضا داریم در بازگشت با توجه به پیک‌جمعیت به نحوی برنامه‌ریزی کنند که در این ایام به کشور بازنگردند. اگر هم زائران در روزهای پیک‌به کشور برمی‌گردند، در صورت حضور در ازدحام جمعیت با سعه صدر از مرزها عبور کرده و سفر خود را به پایان برسانند.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار