gardeshban.ir

آخرین اخبار از اربعین حسینی/
در حالی دو روز دیگر تا اربعین حسینی زمان باقیست که موج بازگشت زائران از سمت عراق آغاز شده است و از موج رفت کاسته شده است.
کد خبر: ۱۸۴۱۶
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۸-1398 July 25
گردشبان (gardeshban.ir) :
در آستانه فرا رسیدن اربعین حسینی میلیون‌ها زائر و دلداده حسینی از نقاط محتلف کشور برای تجدید بیعت با سالار شهیدان و سرور آزادگان راهی کربلا معلی می‌شوند.

هفته‌ها قبل از فرارسیدن اربعین حسینی، بسیاری از مسئولان اقتصادی، فرماندهان نظامی و انتظامی، چهره‌ها سیاسی و... تمام تلاش خود را می‌کنند تا مراسم اربعین حسینی، هرچه باشکوه‌تر برپا شود.

حجم زائران اربعین در گذرگاه‌های مرزی و مسیر‌های منتهی به مرز‌ها حکایت از استقبال پرشور زائران از مراسم اربعین حسینی دارد.

با توافق ایران و عراق زائران از ۱۰ شهریور (اول محرم) تا ۷ آبان (۳۰ صفر) می‌توانند بدون نیاز به تهیه روادید و به شرط ثبت نام در سامانه سماح، همراه با گذرنامه معتبر برای زیارت اربعین وارد کشور عراق شوند.

زائران برای پرداخت هزینه‌های مصوب فقط از طریق درگاه پرداخت الکترونیک سامانه سماح باید اقدام کنند. سامانه سماح، رایگان و هزینه‌های دریافتی برای خدمات درمانی و بیمه زائران است. مجموع مبلغ دریافتی برای این خدمات ۲۵ هزار تومان است که در صورت ثبت نام در سایت نیز این هزینه ۲۲ هزار تومان خواهد بود.

بر اساس اعلام کمیته مرکزی اربعین حسینی تعداد کل ثبت نام در سامانه سماح تاکنون ۳ میلیون ۲۸۴ هزار نفر در سامانه سماح ثبت نام کرده اند.

۵۶ درصد زائران از مرز مهران، ۲۷ درصد از شلمچه، ۱۱ درصد چزابه و پنج درصد از مرز خسروی به خاک عراق وارد شدند دو درصد زائران هم هوایی سفر کردند.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار