gardeshban.ir

کلیسای (ناجی) منجی غرق در خون سنت پترزبورگ ، یک کلیسای زیبا، شگفت‌انگیز و اسرارآمیز در قلب شهر سنت پترزبورگ که به خاطر نام خاص خود، هیچ‌وقت از ذهن بازدیدکنندگان پاک نخواهد شد. کلیسای منجی غرق در خون سابقه طولانی در کشور روسیه و شهر سنت پترزبورگ دارد و می‌تواند خاطرات بسیاری از بزرگان روسیه مثل اسکندر را یادآوری کند.
کد خبر: ۱۸۴۳۰
تاریخ انتشار : جمعه ۲۶ مهر ۱۳۹۸-1398 July 26
گردشبان (gardeshban.ir) :
یک کلیسای زیبا، شگفت‌انگیز و اسرارآمیز در قلب شهر سنت پترزبورگ که به خاطر نام خاص خود، هیچ‌وقت از ذهن بازدیدکنندگان پاک نخواهد شد. کلیسای منجی غرق در خون سابقه طولانی در کشور روسیه و شهر سنت پترزبورگ دارد و می‌تواند خاطرات بسیاری از بزرگان روسیه مثل اسکندر را یادآوری کند.

کلیسای منجی غرق در خون یک کلیسا با سبک معماری روسی است که  عملیات ساخت آن در سال 1881 و در محل قتلگاه الکساندر دوم شروع شد و در سال 1907 به پایان رسید. ساختمان این کلیسا متعلق به خاندان امپراتوری بوده و در سالیان بعد با عناوین مختلفی مثل کلیسا و موزه مورد استفاده قرار گرفت.

الکساندر دوم یکی از پادشاهان کشور روسیه بوده است که در سال 1855 به حکومت می‌رسد و پس از شکست در جنگ با کشورهای بریتانیا، فرانسه و ترکیه، اقدام به اصلاحات بزرگ انجام می‌دهد. وی در دوره سلطنت خود اصلاحات نظامی سخت‌گیرانه‌ای صورت می‌دهد و به همین دلیل به‌شدت تحت‌فشار قرار می‌گیرد و درنهایت توسط گروهی از انقلابیون در سال 1881 در محل کنونی کلیسای منجی غرق در خون به قتل می‌رسد.
 
تصمیم کلیسای منجی غرق در خون هم‌زمان به مجروحیت امپراتور گرفته شد و پس‌ازاین موضوع به این نام نام‌گذاری شد. ساخت این کلیسای بزرگ با هزینه خانواده امپراتور و هزاران اهداءکننده خصوصی انجام گرفت. این کلیسا برای مردم روسیه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و مراسم‌های غیرمذهبی زیادی در آن برگزار می‌شود. کلیسای منجی غرق در خون از طرف الکساندر سوم به روح پدرش تقدیم شده است.

نمای داخلی و خارجی این جاذبه گردشگری با موزاییک‌های فوق‌العاده دقیق تزئین شده است و توسط هنرمندان برجسته کشور روسیه طراحی شده است. جالب است بدانید که باوجوداینکه معماری به‌کاررفته در این کلیسا کاملاً روسی است، اما معمار آن، یعنی A Parland، حتی متولد کشور روسیه نیز نیست. موزاییک‌های استفاده شده در این کلیسا بسیار متنوع بوده و از رنگ‌بندی فوق‌العاده‌ای برخوردارند.

کلیسای منجی غرق در خون در سال 1930 و هم‌زمان با جبهه‌گیری بلشویک‌ها نسبت به دین و تخریب کلیساهای کشور بسته شد. بسته بودن کلیسا به مدت 30 سال ادامه داشت و پس از بازسازی کامل، درنهایت دوباره در سال 1997 بازگشایی شد.
قابل‌توجه بازدیدکنندگان کلیسای منجی غرق در خون، نام این کلیسا در کتاب‌های راهنمای متفاوت است و از عناوین کلیسای نجات‌دهنده خون، کلیسای قیامت و کلیسای قیامت مسیح نیز برای آن استفاده می‌شود.

کلیسای منجی غرق در خون در امتداد کانال گریبودو در شهر سنت پترزبورگ واقع شده است و مراسم مذهبی خاصی در آن انجام نمی‌شود. در مسیرهای منتهی به کلیسا سرویس‌های متنوع حمل‌ونقل عمومی وجود دارد و گردشگران می‌توانند به‌غیراز روزهای چهارشنبه، به دیدن این کلیسای زیبا بروند.

کلیسای (ناجی) منجی غرق در خون سنت پترزبورگ+تصاویر

کلیسای (ناجی) منجی غرق در خون سنت پترزبورگ+تصاویر

کلیسای (ناجی) منجی غرق در خون سنت پترزبورگ+تصاویر

کلیسای (ناجی) منجی غرق در خون سنت پترزبورگ+تصاویر
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار