gardeshban.ir

معاون وزیر راه و مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: عملیات ساخت خط اتصال راه آهن شلمچه به بصره به زودی اجرایی می‌شود.
کد خبر: ۱۸۴۸۳
تاریخ انتشار : شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۸-1398 July 27
گردشبان (gardeshban.ir) :

سعید رسولی شنبه شب در جمع خبرنگاران در پایانه مرزی چذابه اظهار داشت: در ۲ نقطه مرزی شلمچه و خسروی طرح اتصال ریلی به عراق و ۲ پایانه جدید ایجاد خواهد شد که مقدمات کار برای خط شلمچه - بصره فراهم شده و به زودی عملیات اجرایی ۳۲ کیلومتر خط و یک پل آغاز می شود.

وی با بیان اینکه منابع مالی این خط ریلی به صورت فاینانس تامین می شود، گفت: تامین فاینانس این پروژه از سوی بنیاد مستضعفان بر اساس مصوبه هیئت دولت به میزان چهار هزار میلیارد ریال پیش بینی شده است.

وی گفت: با انجام این قطعه می‌‍توانیم به طور پیوسته زائران را از ایران به عراق و برعکس جا به جا کنیم.

رسولی افزود: راه آهن جمهوری اسلامی ایران با ۵۰ درصد افزایش ظرفیت صندلی نسبت به سال گذشته،  روزانه ۵۵ قطار ویژه برای جا به جایی زائران اربعین از سراسر کشور به نقاط مرزی خرمشهر، کرمانشاه و همدان پیش بینی کرد ولی تا امروز عملکرد روزانه ما ۵۸ قطار بوده است.

وی افزود: به دلیل استقبال مردم برای سفر به کربلا تعداد بیشتری قطار پیش بینی و برای ۴۴۵ هزارنفر ظرفیت ایجاد کردیم که تا به امروز حدود ۲۴۰ هزار مسافر جا به جا شده اند.

رسولی افزود: برای بازگشت زائران اربعین حسینی قطارهایی پیش بینی کردیم که با برنامه ریزی، امکان تهیه بلیط برای زائران هنگام بازگشت از عراق فراهم شده تا بتوانند با این قطارها به شهرهای خود عزیمت کنند.

وی ادامه داد: در مجموع در خانواده وزارت راه و شهرسازی با هماهنگی کامل بین بخشی حمل و نقل ریلی، زمینی و هوایی و حضور  همه دست اندرکاران با حداکثر ظرفیت برای خدمت رسانی به زائران پای کار هستیم و امیدواریم  همه زائران با آرامش و ایمنی به شهرهای خود برگردند.

رسولی در بخش دیگری از این گفت وگو بیان کرد: به منظور روان سازی تردد زائران یک دستگاه قطار ریل باس از خرمشهر تا شلمچه و برعکس به صورت ۲۴ ساعته و رایگان کار جا به جایی زائران را انجام می دهد، ضمن اینکه امسال برای نخستین بار زائران پاکستانی از زاهدان به خرمشهر به وسیله قطار منتقل شدند.

شلمچه در ۱۵ کیلومتری غرب خرمشهر مهمترین گذرگاه مرزی استان خوزستان برای تردد زائران اربعین حسینی است.

 حرکت خودجوش زائران اربعین حسینی به سمت گذرگاه های مرزی چذابه در ۱۱۰کیلومتری شمال غرب اهواز و شلمچه در ۱۵کیلومتری غرب خرمشهر از روزهای آغازین ماه صفر شروع شده و همچنان ادامه دارد.

شلمچه در ۱۵ کیلومتری غرب خرمشهر مهمترین گذرگاه مرزی استان خوزستان برای تردد زائران اربعین حسینی است.

مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار